سارق اینترنتی 40 میلیون ریال وجه نقد از حساب بانكی شهروند مهدی شهری، توسط ماموران پلیس فتای استان سمنان شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سرهنگ سید علی میر احمدی رئیس پلیس فتای استان سمنان اظهار کرد: با شكایت فردی 57 ساله در خصوص سرقت اینترنتی 40 میلیون ریال وجه نقد از حساب بانكی وی، كارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز كردند. 

وی افزود: متهم ناشناس این پرونده با در اختیار داشتن رمز دوم حساب شاكی در مراحل متعدد با خرید شارژ تلفن و پرداخت قبض های خدماتی از حساب وی سرقت كرده بود. 

سرهنگ میراحمدی به هماهنگی با قاضی پرونده و شناسایی كامل متهم اشاره و تصریح كرد: این سارق اینترنتی كه فردی 35 ساله بود، به پلیس فتا احضار شد. 

وی با بیان اینكه متهم داماد باجناق شاكی است، گفت : وی با مشاهده اسناد و مدارك پرونده به جرم خود اعتراف كرد. 

به گفته این مسئول انتظامی شاكی در سال 93 از متهم می خواهد تا با سامانه های پرداخت الکترونیکی قبوض وی را پرداخت كند و متهم نیز با سوءاستفاده از این فرصت، شماره كارت و رمز دوم وی را ذخیره می كند. 

سرهنگ میراحمدی توصیه كرد: به هیچ وجه اطلاعات حساب بانكی خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید و با فعال كردن سامانه پیام كوتاه ، به طور مستمر تراكنش های حساب خود را كنترل کنید.  

رئیس پلیس فتای استان سمنان استفاده از رمز های قوی و تغییر متناوب آن را یكی از اقدامات موثر در كاهش احتمال وقوع سرقت از حساب بانكی معرفی كرد.

متهم پس از تكمیل پرونده به دادسرا معرفی شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار