ژنرال سابق آمریکایی: ترکیه باید از ناتو اخراج شود

یک ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا گفت ترکیه باید به خاطر اقدامات تحریک آمیزش، از ناتو بیرون برود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، یک ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا می‌گوید ترکیه به خاطر اقدامات تحریک آمیز و موضعی که در قبال مناقشه سوریه اتخاذ کرده، باید از ناتو اخراج شود.

پال واللی به رسانه‌های روسیه گفت: آنکارا در مناقشه سوریه منافع خود را دنبال و از همکاری با ناتو یا دیگر قدرتهای منطقه امتناع می‌کند.

واللی با اشاره به اقدامات تحریک آمیز حکومت ترکیه از جمله سخنان و اقدامات رجب طیب اردوغان ،رئیس جمهور این کشور، افزود بعید است اقدام اخیر آنکارا در سرنگون کردن بمب‌افکن روسیه در حریم هوایی سوریه آخرین اقدام تحریک آمیز ترکیه باشد و بنابراین ناتو باید آنکارا را از این سازمان اخراج کند.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی تاکید کرد سرنگونی بمب افکن روسیه هیچ ارتباطی با حفاظت از مرزهای ترکیه ندارد و این اقدام تنها به منظور قدرت نمایی صورت گرفته است.

آنکارا سوم آذر به بهانه آن که بمب افکن سوخوی 24 روسیه حریم هوایی ترکیه را نقض کرده است، این هواپیمای نظامی را هدف قرار داد. در این سانحه یک خلبان روس کشته شد.

در پی این حادثه که با محکومیت گستردۀ مقامات مسکو همراه بود، روسیه نیز اقداماتی تلافی‌جویانه را در دستور کار خود قرار داده است؛ مسکو در این راستا محدودیت‌هایی اقتصادی علیه آنکارا وضع کرده و همه توافق‎های نظامی با ترکیه را به حال تعلیق درآورده است.

همچنین لاوروف اعلام کرد نظام معافیت روادید روسیه با ترکیه از ابتدای سال 2016 به حال تعلیق در می‌آید.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار