مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: از دومین خانواده یوزپلنگ های آسیایی در پناهگاه حیات وحش میاندشت تصویر برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مطهری افزود: پس از ثبت اولین خانواده یوزپلنگ آسیایی (شامل یک ماده و سه توله) در مرداد ماه سال جاری توسط محیط بانان و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی و ثبت تصاویر مکرر از این خانواده توسط دوربین های تله ای، از دومین خانواده شامل یک ماده یوز و یک توله تصویر برداری شد.

وی با بیان اینکه این تصاویر توسط دوربین های تله ای در محل یکی از آبشخورها به ثبت شده است ،افزود: پس از خال شناسی توسط کارشناسان انجمن یوزپلنگ ایرانی مشخص شد که این ماده یوز همان ماده یوزی است که در تابستان سال 91 به همراه 3 توله مشاهده و توسط دوربین های تله ای تا اواسط پاییز 92 پایش می شدند.

مطهری افزود: در سال جاری در میاندشت دو ماده یوز که شامل مادر و دختر می باشند دارای توله بوده که براساس مشاهدات از رشد بسیار خوبی برخوردار هستند.

وی گفت: بر اساس تصاویر ثبت شده دوربین های تله ای که با همکاری انجمن یوزپلنگ ایرانی، اداره محیط زیست جاجرم و اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی و پروژه یوز در میاندشت کار گذاشته شده است، تاکنون از 8 قلاده یوز مختلف شامل 2 ماده یوز، 4 توله و 2 یوز نر تصویر برداری شده است.

گفتنی است:پناهگاه حیات وحش میاندشت و پارک ملی ضامن آهو یکی از بهترین مناطق زیست یوزپلنگ در کشور است و مولدترین زیستگاه یوز آسیایی محسوب میشود

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.