همدان؛

فراز و نشیب هایی که مانع از ساخت درمانگاه تامین اجتماعی بهار شد

مدتی است که موضوع درمانگاه تامین اجتماعی بهار و دلیل به تعویق افتادن ساخت آن نقل محافل شده و از احتمال انتقال این درمانگاه به لالجین سخن به میان آمده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛این درحالی است که در شهرستان بهارتنها یک بیمارستان  32 تخت خوابه آیت الله بهاری وجود دارد که جوابگوی نیاز مردم شهرستان نیست .

رییس دانشکده علوم پزشکی استان همدان، در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص دلیل به تعویق افتادن ساخت درمانگاه تامین اجتماعی بهار گفت: تمام موسساتی که بخواهند کار درمانی انجام دهند باید از دانشکده علوم پزشکی مجوز دریافت کنند و بر همین اساس پارسال  پس از ارائه نقشه درمانگاه و تامین اعتبارات لازم برای ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در بهار مجوز صادر کردیم؛ اما پس از یک سال که پیگیر ساخت این درمانگاه شدیم متوجه شدیم که با گذشت این مدت هنوز هیچ کاری برای ساخت درمانگاه صورت نگرفته است.

سید حبیب الله موسوی بهار ادامه داد: یکی از وظایف ما پیگیری ساخت مراکزی است که مجوز دریافت کرده اند و مراکز باید به طور مرتب به ما گزارش دهند؛ طبق همین موضوع پیگیر دلیل این تعویق از رئیس اداره تامین اجتماعی در استان شدیم و طی نامه ای به ما اعلام کردند که در حال پیگیری مسائل اداری آن در شهرداری هستند و اگر کار شروع نشود، مجبور به لغو مجوزاین درمانگاه هستیم.

موسوی در پاسخ به سوالی در مورد احتمال انتقال این درمانگاه به لالجین گفت: طبق استانداردهای موجود مجوز ساخت درمانگاه داده می شود و بر این اساس لالجین  فاقد استانداردهای لازم است و با توجه به تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی، بهار بر لالجین  اولویت دارد و مجوز برای لالجین صادر نخواهد شد، مگر اینکه قانون یا تبصره خاصی بخواهد به ضوابط صدور مجوز اضافه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: اگر چه در این شهرستان با کمبود فضای درمانی و بیمارستانی مواجهیم اما پس از اجرای طرح نظام سلامت از دو ماه پیش عملیات اجرایی توسعه و بازسازی بیمارستان آیت الله بهاری آغاز شد تا این بیمارستان 32 تخت خوابی به بیمارستان 82  تخت خوابی ارتقا یابد.

موسوی بهاربا اشاره به اضافه شدن نیروهای  کادردرمانی بیمارستان بهاراظهار داشت: پس از اجرای طرح نظام سلامت  بازسازی و تجهیزات بخش  زایمان بیمارستان آیت الله بهاری بهار در حال گسترش و تاکنون 80 درصد آن به روز شده است و طرح امحای پسماند زباله های بیمارستانی این شهرستان با 350 میلیون تومان هزینه انجام شده است.

پیگیر این موضوع از روابط عمومی و کارشناس ساخت و ساز اداره تامین اجتماعی استان همدان شدیم وی در این خصوص گفت: زمینی در مجموعه فرمانداری ، جنب شعبه تامین اجتماعی به مساحت هزار و 568 متر مربع خریداری شده و سند هم گرفته شده است و نقشه های مرحله نخست آن کشیده شده و حدود دو ماه پیش جهت تایید به شهرداری بهار دادیم.

لطفی افزود: اما کاربری این زمین اداری است و باید کاربری آن به درمانی تغییر کند و ما نامه ای از شهرداری گرفته ایم و آن را به کمیسیون ماده 5 برای تغییر کاربری ارائه داده ایم تا پس از آن شروع به کار کنیم.

وی ادامه داد: در استان درمانگاه تامین اجتماعی  رزن و  بهار و انباری تامین اجتماعی در ملایر را داریم که کار ساخت این مراکز از سوی یک شرکت در تهران با توجه به اولویت های لازم انجام می شود و ما پیگیر موضوع هستیم تا با انجام کارهای مقدماتی کار ساخت شروع شود.

مجید قاسمی جمشید، عضو شورای  شهر  بهار  نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: طی پیگیری هایی که اداره تامین اجتماعی انجام داده است درخواست داده ایم که تغییر کاربری زمین صورت بگیرد و این اداره درخواست را برده اند تا برای ما جواب بیاورند؛ اما در حالت کلی از نظر شهرداری کار در این زمین مشکلی ندارد و شهرداری در این امور و خدمات عمومی سخت گیری نمی کند.

قاسمی با اشاره به ساخت بیمارستان 82 تختخوابی در بهار گفت: ساختمان این بیمارستان هم هنوز تکمیل  نشده و اصلا به نام یک شخص است و ما اگر قرار بر سخت گیری در این موارد را داشتیم تاکنون این بیمارستان به این مرحله از ساخت نمی رسید و الان به طور همزمان روال اداری و قانونی آن در حال پیگیری است.

قاسمی افزود: اداره تامین اجتماعی می تواند بیاید و کلنگ زنی کند و شهرداری و شورای اسلامی شهر در این زمینه با مدیریت درمان تامین اجتماعی همکاری خواهد داشت و کار ساخت نیز بدون مانعی می تواند شروع شود و مراحل قانونی و اداری آن نیز در طی ساخت به طور همزمان می تواند دنبال شود.

گفته های عضو شورای شهر ما را می تواند امیدوار به آغاز ساخت این درمانگاه کند تا شاید با آغاز عملیات اجرایی آن اعتبارات ساخت نخستین درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان بهار هم تامین شود و دیگر بیماران کمتری ازاین شهرستان برای درمان بخواهند به بیمارستان ها و درمانگاه های همدان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ز

برای دریافت پیامکها و اخبار باشگاه خبرنگاران جوان به کانال تلگرامی ما بپیوندید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.