معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: سطح زیر کشت انار در استان قم دو هزار و 800 هکتار می باشد که از این میزان حدود 32 هزار تن انار برداشت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ رضا وکیل معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم از برداشت 32هزار تن انار از از دوهزار و هشتصد هکتار باغات استان قم خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این گیاه جو از آستانه تحمل بالایی در استان قم برخوردار است گفت: کشت گیاه جو به عنوان یکی از محصولات استراتژیک در برنامه الگوی کشت استان قم اهمیت ویژه ای دارد.

وکیل در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین برنامه مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قم پرداخت و با اشاره به اینکه بیش از 49 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی در استان قم وجود دارد تصریح کرد:در برنامه زراعت این سازمان به جهت محدودیت منابع آبی برنامه توسعه کشت نداریم، اما برنامه های کیفی و بالا بردن عملکرد در واحد سطح از طریق تولید و تکثیر و توزیع بذرهای اصلاح شده و ارقام جدید و توسعه ترویج و انتقال دانش فنی در اصول به زراعی در مزارع از برنامه های این سازمان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه در استفاده از روش های نوین آبیاری برای نخستین بار در استان در سال زراعی گذشته در زراعت پنبه به روش آبیاری تیپ در سطح 20 هکتار کشت انجام شده است گفت: پنبه یکی دیگر از گیاهان مقاوم در برابر شوری است و به جهت بالا بردن راندمان تولید در محصول پنبه، استفاده از بذرهای جدید در زراعت پنبه، توسعه مکانیزاسیون و ترویج و انتقال دانش فنی از دیگر برنامه های سازمان در افزایش عملکرد پنبه است.

وی با اشاره به اینکه جهت صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان آبیاری توسعه روش آبیاری کم فشار در اراضی یونجه کاری از برنامه های این سازمان است افزود: در خصوص کاهش سطح زیر کشت یونجه از سال زراعی 93 – 92 کشاورزان جهت کاهش سطح به میزان 15درصد از سطح فعلی ترغیب شدند که با وجود افزایش قیمت یونجه سطح کاشت این زراعت در سال 94 – 93 حدود 10 درصد کاهش پیدا کرده و به سطح فعلی که هشت هزار و هفت هکتار می باشد رسید.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: انار ، جهاد کشاورزی قم ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.