کارشناس مسوول دانه های روغنی و گیاهان صنعتی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اعلام این خبرگفت: متوسط عملکرد چغندر قند در مزارع استان بین 48 تا 50 تن در هکتار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مجتبی حاتمی افزود: تاکنون 372 هزار تن چغندر قند از زارعان در این استان خریداری شده است و پیش بینی می شود امسال 450 هزار تن چغندر قند از مزارع استان کرمانشاه برداشت شود.
حاتمی بیان داشت: شهرستان اسلام آبادغرب بزرگترین تولید کننده چغندر قند استان است و همچنین شهرستان های کنگاور، کرمانشاه، صحنه و هرسین نیز مقادیر زیادی چغندرقند تولید می شود.

وی با بیان اینکه کارخانه های قند بیستون و اسلام آبادغرب در استان کرمانشاه کار فرآوری چغندرقند تولیدی در استان را بر عهده دارند، گفت: مازاد چغندرقند تولیدی در استان به کارخانه های قند استان‌های همدان، قزوین و دو کارخانه قند استان اصفهان فرستاده می شود. 

حاتمی در پایان گفت: برداشت چغندر در استان کرمانشاه از 15 شهریور ماه آغاز می شود و به دلیل تداوم بارندگی های پاییزه پیش بینی می شود برداشت چغندر قند در استان تا 20 آذر ماه ادامه پیدا کند.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ب
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.