تسلط ارتش سوریه بر بخش های وسیعی از ارتفاعات لاذقیه

ارتش سوریه توانست در عملیات علیه گروه های مسلح، بخش های گسترده ای از ارتفاعات لاذقیه را به کنترل خود درآورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین، نیروهای ارتش سوریه به همراه نیروهای دفاع ملی این کشور تپه های کتف الغدر و کتف الغنمه را در حومه شمالی لاذقیه از گروه های مسلح بازپس گرفتند. این موفقیت به لحاظ میدانی بسیار مهم است. این ارتفاعات بر ده ها کیلومتر از اراضی حومه لاذقیه مشرف است.

مجد لیلی گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: بالگردها و جنگنده های روسی به پروازهای خود به صورت مستمر در آسمان حومه شمالی لاذقیه ادامه می دهند. سه جبهه درگیری در این منطقه وجود دارد و ارتش سوریه توانسته است ضربات سنگینی به گروه های مسلح در این مناطق وارد کند.

نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه توانستند شماری از تپه های مهم حومه شرقی لاذقیه را به کنترل خود درآورند. کتف الغدر و کتف الغنمه از مهم ترین ارتفاعات این منطقه بوده که در سیطره ارتش سوریه قرار گرفته است.

اهمیت راهبردی این ارتفاعات این است که بر روستاها و دشت های گسترده ای از حومه لاذقیه اشراف دارد. گروه های مسلح در این مناطق سنگرها و تونل های زیرزمینی احداث کرده بودند. نیروهای ارتش با ورود به این تونل ها هستند عناصر مسلح را از بین ببرند. درگیری های شدیدی در این مناطق رخ داده است. گروه های مسلح می دانند از دست دادن این مناطق به معنای پایان حضور این گروه ها در این مناطق است.

نیروی ارتش سوریه گفت: در حال حاضر ما در حومه لاذقیه و مشخصا در کوه کتف الغدر و کتف الغنمه حضور داریم و توانستم بخش هایی از ارتفاعات این منطقه را به کنترل خود درآوریم. نیروهای دفاع ملی و ارتش سوریه با سیطره بر این مناطق توانستند بر حومه لاذقیه و روستای سلمی اشراف پیدا کنند.

نیروی ارتش سوریه گفت: از فاصله چند متری با عناصر مسلح درگیر بودیم و آنان بسته های انفجاری به سوی ما پرتاب می کردند. عناصر مسلح در این درگیری ها شکست خوردند و فرار کردند.

نیروی ارتش سوریه گفت: گروه های مسلح در این مناطق استحکامات زیادی نظیر سنگرها و تونل هایی با همه امکانات ایجاد کرده بودند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار