کارگاه عملی نقش رنگ توسط ترمه موسوی و جمعی از هنرجویان و علاقمندان به نقاشی در فرهنگسرای اشراق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارگاه «نقش رنگ» در 5 آذر ماه توسط ترمه موسوی و جمعی از هنرجویان منطقه 4 و علاقمندان به مبانی رنگ و ترکیب آن در فرهنگسرای اشراق برگزار شد.

بابک تن مدیر نگارخانه آفرینش واقع در فرهنگسرای اشراق در این کارگاه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برنامه ای را که از هفته گذشته با کارگاه عملی رنگ پاییز شروع کردیم این هفته با کارگاه «نقش رنگ» که توسط ترمه موسوی برگزار گردید پی گرفتیم. این کارگاه در خصوص شناخت رنگ ها و هم نشینی آن ها در شیوه ها و سبک های مختلف نقاشی است و هدف کلی ما از این کارگاه و مجموعه کارگاه هایی که در تلاشیم تا در هفته های آتی در فرهنگسرای اشراق برگزار شود.  جذب هنرجو به سمت فرهنگسرا و توجه بیشتر عموم مردم به هنرمندان و اساتید منطقه است.هم چنین ارتقا سطح توانمندی هنرجویان و آشنایی آنان با نگاه های جدید و اساتید ممتاز از دیگر اهداف ما در ارایه این طرح می باشد.

وی افزود:نکته ای که در شکل و فرم این کارگاه ها مدنظر ما بوده این است که هم دلی و انسجام بین آموزشگاه ها با مرکزیت نگارخانه آفرینش نقش فرهنگسرای اشراق اتفاق بیفتد. این موضوع یک سال به طول انجامید تا آآموزشگاه های منطقه را بشناسیم و آنان را ترغیب کنیم تا علاوه بر نمایشگاه کارها و فعالیت هایشان را در قالب کارگاه در فرهنگسرای اشراق ارایه کنند.تا کنون طرحی با این سبک و سیاق اجرایی نشده بود به عنوان نمونه اساتید سعی می کردند تکنیک ها و شیوه های خود را نگاه دارند وهنرجویان  را تنها تا سبک رئالیسم آموزش می دادند یا اینکه یک آموزشگاه تنها یک شیوه را برای فعالیتش انتخاب می کرد و آن را دنبال می نمود به همین خاطر با اساتید منطقه صحبت شد تا هنرجویان را در سطح های مختلف با اساتید دیگر و سایر آموزشگاه ها آشنا کنند و شیوه های گوناگون را در دستور کار خود قرار دهند.

تن ادامه داد:در این بین نیاز به یک همدلی و همبستگی بین تمام آموزشگاه ها به چشم میخورد و یک محور مشترک و انگیزه قوی و کار اجرایی نیاز بود تا این طرح عملی گردد از این رو فرهنگسرا را به عنوان محور مشترک انتخاب کردیم تا اسباب برگزاری کارگاه های هنری را فراهم آورده باشیم و با آسیب آشناسی که با اساتید انجام شد این اتفاق را شکل دادیم.

وی یادآور شد: وقتی که بازدید کننده در این کارگاه وارد میشود هم نمایشگاه را می بیند و هم افرادی را که به صورت عملی فعالیت هنری می کنند پس نوعی جذابیت برایش ایجاد می شود که اگر به هنر علاقمند باشد به هنرجوهای کارگاه اضافه می شود و نقاشی ها را با نگاه دقیق تری نظاره می کند و در نهایت جذب وادی هنر میشود. این امر به ارتقا سطح نمایشگاه ها و بهبود سطح سواد بصری افراد منجر خواهد شد. این سطح سواد بصری همراه با توانمندی هنرجو ها، اساتید و افزایش جمعیت کمی هنرمندان دغدغه دیگری بود که با برگزاری این کارگاه ها تا اندازه زیادی براورده میشود.

وی هم چنین با اشاره به موضوع اقتصاد هنر خاطر نشان کرد:در تلاشیم تا با شناختی که در سطح جامعه بوجود می آید رویکرد مردم نسبت به آثار هنری را بالاتر ببریم و به وضعیت فروش آثار هنری کمک کرده باشیم.با این طرح می شود تا اندازه ای هنرهای تجسمی را به خانه های مردم برد.این اتفاق با  ارتقا کمی و تنوع کارها خواهد افتاد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار