فرمانده نیروهای بسیج ایران در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری "العهد،" مسائل مختلف منطقه و جهان را بررسی کرد.

تروریسم طرحی آمریکایی-صهیونیستی است/ما نمی توانیم سوریه را در مقابله با تروریست های صهیونیست تنها واگذاریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "العهد"؛ سردار "محمدرضا نقدی" –رئیس سازمان بسیج جمهوری اسلامی ایران- در گفتگوی اختصاصی با این پایگاه خبری اعلام کرد: "آمریکا پس از شکست های ملی و سیاسی خود در سال های اخیر، تصمیم گرفت گروه هایی مسلح را شکل دهد تا از طریق آن امنیت منطقه را متزلزل سازد و میان مسلمانان ایجاد تفرقه کند. البته این گروه های تکفیری، مأموریت دیگری نیز دارند و آن تخریب چهره اسلام و بدنام کردن آن نزد غربی هاست. تروریست ها در حقیقت سربازان رژیم صهیونیستی در جنگی نامنظم هستند."

سردار "نقدی" افزود: "ادامه این جنگ و توقف آن در گروی تحولات سیاسی سوریه نیست؛ بلکه در گروی خواسته های آمریکا و رژیم صهیونیستی است. مهم ترین عاملی که می تواند این طرح آمریکایی-صهیونیستی را متوقف کند اجماع جهان اسلام در خصوص آمریکایی-صهیونیستی بودن آن است؛ ما در این زمینه تجربه داریم؛ زمانی که ایران پس از سال های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی با عملیات های تروریستی روبه رو شد، امام خمینی(ره) پس از آنکه در توصیفی دقیق آنها را آمریکایی خطاب کردند، در نابودی آن موفق شدند. ما در مذاکرات "وین" در خصوص سوریه شاهد بودیم که تروریست ها اکثریت غالب این کنفرانس را شکل داده بودند؛ چراکه نماینده ای از دولت سوریه در آن حضور نداشت و کشورهایی مانند ایران، روسیه و عراق که از دولت سوریه حمایت می کنند، حضور کم تری در آن داشتند؛ به همین خاطر نمی توان بر تصمیماتی که در آن اتخاذ می شود تکیه داشت."

وی در خصوص عملیات های تروریستی در پاریس و لبنان پرسید: "ریشه های عملیات تروریستی در فرانسه به کجا بازمی گردد؟ طرف های آزادی خواه و محور مقاومت به دنبال تغییر اوضاع جامعه و کمک به مردم هستند، ولی تروریست ها کسانی هستند که وارد کوچه و بازار می شوند و مردم حاضر در آن را می کشند. البته این دستگاه های اطلاعاتی بیگانه هستند که به منظور اهداف سیاسی خود این عملیات ها را برنامه ریزی می کنند. آنها از طریق این طرح آخر خود در فرانسه می خواهند یک موضع خاصی را بر آن و ملت های اروپایی تحمیل کنند و یا اینکه سعی می کنند برای انجام جنایت جدید علیه مسلمانان بهانه ایجاد کنند و زمینه را برای آن فراهم اورند."

سردار نقدی در خصوص ورود نظامی روسیه در سوریه و حضور ایران در آنجا گفت: "ایران در سوریه حضور مستشاری داد و گاهی اوقات تجربه هایمان را به صورت مستقیم در میدان های عملیات در اختیار نیروهای سوری می گذاریم؛ سوای اینکه ایران با درخواست رسمی دولت سوریه در این کشور حضور یافته است. ما نمی توانیم سوریه را در مقابله با صهیونیست ها تنها واگذاریم؛ امروز همگان اطلاع دارند که تروریست ها چگونه در بیمارستان های رژیم صهیونیستی درمان می شوند و از حمایت مستقیم نخست وزیر آن برخوردارند."

وی با دعوت همگان به حمایت از مردم سوریه در مبارزه با تروریسم تأکید کرد: "جمهوری اسلامی ایران با کمک های روسیه مخالف نیست؛ مسکو در کنار حق که همان ملت سوریه هستند ایستاده است."

رئیس سازمان بسیج جمهوری اسلامی ایران در ادامه در خصوص نقش مقاومت اسلامی در مقابله با تکفیری ها گفت: "حضور حزب الله در میدان مقابله با تکفیری ها از هوش آن حکایت دارد؛ اگر حزب الله و مقاومت اسلامی امروز نبود، قطعا تروریست ها همه را می کشتند. امنیت امروز لبنان مرهون ایفای نقش حزب الله در مقابله با تروریست هاست. ما مدیون شهدای مقاومت هستیم. "

سردار نقدی با دعوت فلسطینی ها به تشخیص دقیق میان دوست و دشمن تصریح کرد، هر طرفی که کمک های مالی ارائه می دهد (مانند قطر و عربستان) دوست مردم فلسطین نیست؛ این اموال برای دور کردن مردم فلسطین از خط اصلی مقاومت هزینه می شود؛ بنابراین باید هوشیار و آگاه بود. جمهوری اسلامی ایران علی رغم هزینه سنگینی که متحمل شده و می شود، همچنان به حمایت های خود از آرمان فلسطین ادامه خواهد یافت. انتفاضه فلسطینی ها در کرانه باختری بیداری و حرکت مبارکی است و ما از آن حمایت می کنیم."

این فرمانده ایرانی در خصوص تجاوز وحشیانه رژیم سعودی علیه ملت یمن تأکید کرد: "عربستان مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی است و به نیابت از آنها، علیه ملت مظلوم یمن می جنگند؛ دلیل آن هم وجود جنبشی دشمن با آمریکا وصهیونیست ها در این کشور است؛ جنبشی که می گوید تنها ملت یمن باید سرنوشت خود را تعیین کند و این چیزی است که انان را نگران کرده است. این جنگ از طریق فروش تسلیحات به عربستان برای کشتار بی گناهان، سود هنگفتی را به اقتصاد ورشکسته آمریکا می رساند."

سردار نقدی در خصوص صداقت آمریکا در اجرای توافق هسته ای ابراز تردید کرد و برای اثبات این گفته خود توافق سال 1981 میان ایران و آمریکا در "الجزایر" را به گواهی آورد؛ به گونه ای که علی رغم پایبندی تهران به تمام تعهداتش در این توافق، آمریکایی ها خلف وعده کردند.وی گفت: "آمریکایی ها امروز نیز به دنبال اجرای توافق نیستند، بلکه می خواهند از این طریق بر ملت، اقتصاد و نفت ما سیطره یابند."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار