در کلیه بیماری‌هایی که وجود دارد می‌توان علت‌های گوناگونی را پیدا کرد ولی بعضی از آنها علت‌هایی مشابه با بیماری های دیگر را با خود دارند.

سید هاشم سید مهدی جراح عمومی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به بیماری‌هایی که علت‌های مشابه با هم دارند و پزشک را دچار خطا می‌کنند گفت: اگر بخواهیم به این موضوع دقیق اشاره کنیم همه بیماری‌های عمومی و دستگاه گوارش علت‌های گوناگون دارند که بسیار به هم شبیه‌اند. 

وی تصریح کرد: بیماری های عمومی و دستگاه گوارش بیماری‌هایی هستند که به علت تنوع در علائم و شبیه بودن علائم پزشک دچار اشتباه و یا سختی در تشخیص می‌شود. 
به همین دلیل به عنوان مثال یک آپاندیس حاد با 16 بیماری دیگری که در داخل شکم وجود دارد بایستی بتوانیم علت‌های بیماری هر کدام را تشخیص دهیم.

جراح عمومی با اشاره به اینکه بیماری‌هایی که در دستگاه بدن وجود دارند علائم ثابت و یکسانی با هم ندارند خاطر نشان کرد: در همه حالات اینطور نیست که بتوان علت هر بیماری را تشخیص داد و بعضی از بیماری‌ها به یک تشخیص طولانی احتیاج دارد مثل یک دستگاه ماشین که یک علائم ثابت برای هر مشکل دارند بیماری‌های عفونی هم اینطور هستند ولی بیماری های عفونی بیماری‌هایی هستند که برای تشخیص پزشک ممکن است طولانی مدت گرفتار این بیماری باشد و بیمار باید هزینه‌های زیادی را بابت این بدهد و در نهایت اینکه سیستم بدن انسان بسیار پیچیده است و بیماری‌هایی که بدن با آن درگیر است خیلی زیاد هستند و همچنین علت های گوناگونی هم دارند. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: پزشک ، بیماری ، درد ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار