تبریز؛

هزینه بیش از 4500 میلیارد ريال در پروژه مس انجرد

فرماندار اهر، از هزینه بیش از 4500 میلیارد ريال در پروژه معدن مس انجرد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عابدی در جمع روسای ادارات و دهیاران شهرستان گفت: از مجموع 4500 میلیارد ريال هزینه شده در پروژه معدن مس انجرد بالغ بر 2500 میلیارد ریال طی سالجاری در جهت خرید ماشین آلات و تجهیزات آنها هزینه شده که هم اکنون بیش از 95 درصد این پروژه به اتمام رسیده است.

وی افزود: با اتمام این پروژه در نیمه اول سال 95 زمینه برای اشتغال بیش از 500 نفر فراهم می شود.

رئیس شورای اداری اهربه پروژه تولیدی و کارخانه قند که بزرگترین کارخانه تولید قند بخش خصوصی کشور می باشد نیز اشاره کرد و افزود: این کارخانه نیز با مشارکت بنیاد برکت در این شهرستان در حال اجراست و امیدواریم این پروژه مهم در سال آتی به بهره برداری کامل برسد.

این مقام مسئول، همچنین از حضور اکیپ اقتصادی ترکیه ای در این شهرستان خبر داد و افزود: تاکنون سرمایه گذاران ترک برای راه اندازی یکصد دکل بادی برای تولید برق در بلندی های گردنه سامبران اعلام آمادگی کرده اند.

عابدی، افزود: در سالجاری برای زیرسازی و آسفالت بیش از 30 راه روستایی با مشارکت مردم علاوه بر شن ریزی و زیرسازی، 18 روستای شهرستان آسفالت شده و در صورت مساعد بودن آب و هوا این رقم بیشتر نیز خواهد شد.

وی، در پایان به بزرگراه اهر – تبریز نیز اشاره کرد و افزود: فاز اول این پروژه به برکت سفر اخیر ریاست جمهوری به اتمام رسیده و زیر بار ترافیک رفته و مابفی این پروژه به سه پیمانکار واجدالشرایط با امکانات و ماشین آلات مجهز واگذار شده و قسمت اعظمی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به پیمانکاران پرداخت که این امر موجب تسریع در اجرای این پروژه شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.