یکی از فضانوردان مشهور ناسا عنوان اولین شخصی‌ها در خارج از جو کره زمین عکس سلفی گرفته را به خود تخصیص داده است.

به گزارش خبرنگار علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، فضانورد بازنشسته‌ی Buzz Aldrin به تازگی اعلام کرده است که نخستین عکس سلفی جهان توسط خود او 50 سال پیش خارج از سفینه فضایی جمینی و در حال راهپیمایی در فضا گرفته شده است.

گفتنی است، این عکس در سال 1996 یعنی در حدود 50 سال قبل گرفته شده است و اصل این عکس در ماه فوریه سال جاری میلادی با قیمت 9 هزار و 200 دلار به فروش رفته است.

ثبت اولین سفلی جهان 50 سال پیش توسط این فضانورد+ تصاویر

بررسی ها نشان می‌دهند، در این عکس چهره Aldrin در حالی که در فضا شناور است و در پشت سر او لایه نازکی از سیاره زمین قرار دارد به صورت رنگی به چشم می‌خورد. این عکس در طول مأموریت سفینه فضایی جمینی 12 گرفته شده است که آخرین مأموریت این سفینه به حساب می‌آید.

آلدرین در آن زمان حدود 5 ساعت و 30 دقیقه راهپیمایی فضایی در حین مأموریت انجام داده بود که ی رکورد در آن زمان به حساب می‌آمد.

فضانورد آلدرین در نیوجرسی ایالات متحده در1930 به دنیا آمده است و دارای مدرک دکترای علوم از دانشگاه MIT است. او در 20 جولای سال 1969 دومین فردی بود که پس از نیل آرمستراگ بر سطح کره ماه قدم گذاشت.

ثبت اولین سفلی جهان 50 سال پیش توسط این فضانورد+ تصاویر

براساس آمارها آلدرین نخستین فضانوردی است که حرکات راهپیمایی در فضا را در زمین و در زیر آب در یک استخر به انجام رسانده است. در حال حاضر این فضانورد از طرفداران نظریه ارسال فضانورد به سیاره مریخ است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.