معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از افتتاح کامل بزرگراه اهر تبریز در سال آینده خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ شبستری در جلسه شورای اداری شهرستان اهر با بیان اینکه اتمام بزرگراه اهر – تبریز از خواسته های مهم مردم و مسئولان شهرستان اهر است ابراز امیدواری کرد: سال آینده این بزرگراه به بهره برداری برسد .

وی همچنین یکی از دغدغه های مهم دولت را ایجاد اشتغال و حمایت از تولید اعلام کرد و گفت: در سال های اخیر متأسفانه 30 هزار نفر به بیکاران استان افزوده شده و در اثر تحریم ها و مشکل نقدینگی تعداد واحدهای تولیدی فعال در استان از 10هزار واحد به 4هزار واحد رسیده است که امیدواریم با رفع تحریم ها و رونق اقتصادی شاهد حل این مشکلات باشیم.

در این جلسه فرماندار شهرستان اهر نیز، از پیشرفت 95 درصدی احداث و تجهیز کارخانه معدن مس انجرد اهرخبر داد. که توسط بخش خصوصی در حال احداث است .

عابدی، گفت: برای این کارخانه 450 میلیارد تومان هزینه شده و طبق زمانبندی اعلام شده اسفندماه امسال به بهره برداری خواهد رسید و برای بیش از 500 نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.

وی، از سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری شرکت ترکیه ای برای تولید برق بادی 400 مگاواتی در منطقه سامبران اهر با نصب 100 توربین خبر داد.

فرماندار شهرستان اهر، یکی از ظرفیت های بسیار بالای شهرستان اهر را بخش های دام و کشاورزی اعلام کرد و افزود: از سرمایه گذاری در این بخش ها که منجر به اشتغال شود حمایت می شود و دولت هم در این زمینه تسهیلات کم بهره پرداخت می کند.

وی، همچنین از حل مشکلات مالی کارخانه قند اهر با مشارکت بنیاد برکت خبر داد و افزود: با تسریع در ادامه احداث و تجهیز آن، در ماه های آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

عابدی، همچنین از آسفالت 160 محله و کوچه در شهر اهر توسط شهرداری اهر و همچنین آسفالت راه 30 روستای شهرستان اهر با مشارکت روستائیان خبر داد.

در این جلسه امام جمعه شهرستان اهر نیز گفت: یکی از دغدغه های مهم در شهرستان اهر مسئله بیکاری است که عزم مسئولان در جهت حل مشکل بیکاری را می طلبد.

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، با اشاره به پتانسیل های خوب شهرستان اهر در بخش های مختلف از جمله دامداری و کشاورزی و معادن، خواستار حمایت بیشتر از سرمایه گذاری در این بخش ها در راستای اشتغال و تولید شد.

وی، با اشاره به انتخابات 7 اسفندماه گفت: انتخابات در کشور محور وحدت است و از مسئولان و مجریان و ناظران انتخابات انتظارمی رود بدون دخالت در انتخابات زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم کنند تا باعث شادی دوستان و نا امیدی دشمنان شود.
 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.