صندوق کارآفرینی امید آذربایجان شرقی به زلزله زدگان تسهیلات می دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان شرقی گفت: بر اساس تفاهم نامه همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این صندوق به زلزله زدگان سال1391 ارسباران تسهیلات با بهره چهاردرصد پرداخت می کند.

آخوندزاده اظهار کرد: این تسهیلات در قالب وام های تعمیر و بهسازی مسکن های روستایی و شهری از سال 1392 به زلزله زدگان شهرهای تبریز، اهر، هریس، جلفا ورزقان و خداآفرین قابل پرداخت بوده و از زمان وقوع زلزله تاکنون ادامه داشته است.

وی، مجموع متقاضی های وام مزبور را 16 هزار و 844 نفر اعلام کرد که اقدام به تشکیل پرونده کرده اند.

آخوندزاده افزود: تاکنون از منابع صندوق کارآفرینی و امید آذربایجان شرقی 924 میلیارد و 682 میلیون ریال به افراد متقاضی تسهیلات مربوطه پرداخت شده است.

وی از تشکیل تعداد یکهزار و 714 فقره پرونده تعمیر مسکن زلزله زده ها از ابتدای امسال تاکنون در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: برای این تعداد متقاضی افزون بر91 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

آخوندزاده ادامه داد: برای بهسازی اماکن مسکونی آسیب دیده در جریان زلزله ارسباران نیز از اول امسال تاکنون یکهزار و154 فقره پرونده تشکیل شده است که برای این افراد نیز 63 میلیارد ریال تسهیلات ارائه می شود.

گفتنی است دو زلزله مهیب 6.2 و شش ریشتری 21 مرداد سال 1391 منطقه ارسباران شامل شهرستان های اهر، هریس، ورزقان و بخش هایی از تبریز را تکان داد که طی آن 288 نفر جان خود را از دست داده و بیش از سه هزار نفر مجروح بر جای گذاشت.

در این زمین لرزه ها 17 هزار واحد مسکونی دچار آسیب شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۳ دی ۱۳۹۴
سلام از شما باشگاه خبرنگاران جوان استدعا داریم به این موضوع توجه فرمایید پس از درج این خبر گفتیم به گوش شما خبرنگاران برسانیم در این مدیریت صندوق این مجموعه و کارکنان تبریز با تصمیمات واهی ایشان دچار تبعیض و بی عدالتی هایی شده که جای بسی سوال هست لذا خواهشا به گوش مسولین رده بالا برسانید به این موضوع رسیدگی کنند.