معاون دادگستری استان اردبیل گفت:‌ در 7 ماهه امسال میزان جرائم اولویت‌دار در سطح استان اردبیل 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ یوسف خدادادی در جلسه بررسی راهکارهای کاهش جرائم اولویت‌دار استان با اشاره به علل اصلی وقوع جرم در استان اردبیل اظهار داشت: عدم وجود مهارت‌های ارتباطی و گفتاری از ارکان اصلی وقوع جرم در استان است.

وی آموزش و آگاهسازی را از مهمترین و موثرترین راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم دانست و بیان کرد:‌ در این زمینه نیازمند عزم و جدیت همگانی در استان هستیم و باید شاهد تلاش همه‌جانبه در امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان باشیم.

خدادادی تصریح کرد: باید برنامه‌های آموزشی با اولویت پیشگیری رشد مدار در مدارس و از پایه‌های ابتدایی شروع شود و برای سایر اقشار مردمی برنامه‌های آموزشی در ادارات و نهادها و سازمان‌ها در سطوح خانواده‌های کارکنان استمرار یابد تا بتواند مهارت‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی را در افراد تقویت کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل افزود: با اقدامات پیشگیرانه و با همکاری تمامی ارگان‌های اجتماعی و فرهنگی وقوع جرائم اولویت‌دار در استان در 7 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته براساس آمار دادگستری استان 15 درصد کاهش یافته است که این امر در سایه تلاش همه‌جانبه محقق شده است.

خدادادی در ادامه از همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها خواست تا با رویکرد و نگاه پیشگیرانه نسبت به جرائم در راستای سالم سازی بیش از پیش جامعه با تداوم همکاری‌ها و هماهنگی‌ها گام‌های موثری برداشته شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.