به نوشته واشینگتن پست، محبوبیت رئیس‌جمهور روسیه در کشورش، حقیقتی است که غرب باید در تعاملات آینده با او در نظر بگیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ واشینگتن پست در گزارشی نوشت: در حالی که روز دوشنبه و با اعلام آمادگی فرانسوا اولاند — رئیس‌جمهور فرانسه —  برای سفر به روسیه، زمینه برقراری ارتباط دوستانه میان کرملین و غرب فراهم می‌شد، سرنگونی جنگنده روس بار دیگر معادلات را به هم زد.

نمودار میزان محبوبیت پوتین
گزارش واشینگتن پست: چرا باید درباره صحت محبوبیت پوتین در روسیه مطمئن باشیم؟+ نمودار

تعاملات غرب و روسیه به هر سویی متمایل شود، از محبوبیت پوتین در داخل کشورش نمی‌کاهد. بنابر پژوهش جدیدی که هفته گذشته بوسیله «انجمن مطالعه شرق اروپا و تحقیقات اورآسیا» انجام شد، پوتین مدت‌هاست محبوبیت خود را در سطحی که می تواند حسادت سران غربی را برانگیزد حفظ کرده است.

پرسشی که در این جا مطرح می‌شود این است که چرا باید به نتایج نظرسنجی‌ها در این باره اطمینان کرد؟ آن هم با توجه به این مسئله که امکان دارد ارقام دستکاری شده یا حتی افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی عقیده واقعی خود را بیان نکرده باشند.

در ادامه این گزارش آمده است: خوشبختانه روش‌های زیادی وجود دارد که می توان با استفاده از آن‌ها، صحت اطلاعات را بررسی کرد. نتایج نهایی پس از به کارگیری راهکارهای سنجش میزان صحت ارقام، به شرح زیر است:

نخست این که پس از بررسی‌ها و با توجه به سؤالات استانداردی که از مردم پرسیده شده است، پوتین دست‌کم در زمان انجام نظرسنجی بسیار محبوب بوده است.

دوم این که احتمال پاسخ دادن افراد شرکت کننده در نظرسنجی بر خلاف عقایدشان، حدود بیش از 5 درصد و کمتر از 10 درصد است که این میزان برای زیر سؤال بردن نتایج بسیار ناچیز است.

نکته آخر این که نظرسنجی‌ مذکور، به هیچ وجه نشان‌دهنده عمق علاقه مردم به پوتین نیست؛ زیرا این امکان وجود دارد که عده‌ای از آن‌ها حامیان پر و پا قرص او و عده‌ای دیگر تنها رفیق نیمه راه باشند.

نگارنده گزارش در پایان می‌نویسد: در مجموع می‌توان نتیجه گرفت غرب در تعاملات آینده با مسکو، با رهبری محبوب روبرو است و می‌توان به آمار نظرسنجی‌ها در این باره اعتماد کرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار