از اعطای تسهیلات 18 درصدی به تولیدکنندگان بخش کشاورزی تا دفن یک هزارو 700 تن سیب زمینی از مهم ترین رویدادهای هفته گذشته صنعت کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛از اعطای تسهیلات 18 درصدی به تولیدکنندگان بخش کشاورزی تا دفن 1 هزارو 700 تن سیب زمینی از مهم ترین رویدادهای هفته گذشته صنعت کشاورزی است:

زنگ خطر کاهش مصرف سرانه شیر به صدا درآمد/ نسخه درمان طلای سپید کی پیچیده می شود؟
مدیر عامل اتحادیه دامداران گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، دولت باید راهکار خاصی را برای افزایش تولید شیر خام در کشورارائه دهد.

مدیرعامل کارخانجات کودهای کشاورزی گفت: ثبت شماره کود به منظور سلامت محصول ، سلامت جامعه ، بهبود تغذیه گیاهی و برخورد با متخلفان این امر است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت مرغ آماده به طبخ برای مصرف‌کننده کیلویی 5 هزار و 500 تومان است که این امر زیان 20 درصدی مرغداران را نشان می‌دهد.

دبیر انجمن برنج کشور گفت: مسئولان گمرک متوجه اشتباه خودشدند و آمار قبلی خود مبنی بر واردات یک میلیون و 500 هزار تنی برنج را اصلاح کردند.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و صادرات آبزیان گفت: ارزش ماهیان خاویاری به جهت استفاده از گوشت ماهیان نیست، بلکه به واسطه تخم ماهیان خاویاری است که به مروارید سیاه مشهور است.

رئیس اتحادیه چایکاران گفت: با وجود اینکه مهر ماه فصل برداشت چای تمام شده و در شرایطی که وضعیت چایکاران اسفناک است اما هنوز یک سوم برگ سبز چای فروخته شده چایکاران به دولت پرداخت نشده است.

نائب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی کفت: واردات بی رویه محصولات کشاورزی موجب از دست دادن انگیزه کشاورزان از کشت خواهد شد.

معاون سازمان حفظ نباتات کشور گفت: طی ماه های اخیر به دنبال قاچاق پرتقال شاهد شیوع مجدد آفت مگس مدیترانه ای به کشور هستیم.

دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: درحال حاضر صادرات به سبب اربعین حسینی با کنترل تردد از سوی عراق دچار محدودیت شده به طوری که میانگین روزانه 150 تن صادر می شود.

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی گفت: در واقع دفن هزار و 700 تن سیب زمینی برای حمایت از کشاورزان و تنظیم کنترل بازار ضرورت داشته است.

رئیس بانک کشاورزی گفت: بخشی از تسهیلات کشاورزی با سود ترجیهی منابع داخلی که پایین تر از سود متعارف بانکی (18درصد) برای کشاورزان در نظر گرفته شده به هییت مدیره بانک ها ابلاغ شده است.

معاون سازمان حفظ نباتات گفت: با تو جه به اهمیت استراتژیک محصول پنبه عدم رعایت شرایط و ضوابط قرنطینه ای می تواند مسائل و مشکلاتی را با خود به کشور همراه داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و صادرات آبزیان گفت: در برنامه ششم توسعه سالانه تولید 20 تن خاویار پرورشی پیش بینی شده است.
 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار