مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی جابجایی پایتخت فرهنگ اسلامی در سال 2017 را تکذیب کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر تغییر پایتخت فرهنگی جهان اسلام را تکذیب کرد و گفت: در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز همچون دوره های قبل، ۳ یا ۴ شهر جهان به عنوان پایتخت های فرهنگ اسلامی معرفی خواهند شد و جابجایی پایتخت فرهنگی جهان اسلام کذب محض است.

سید سعید سرابی با بیان این خبر افزود: پروژه پایتخت فرهنگ اسلامی و پروژه اجلاس وزرای فرهنگ اسلامی دو پروژه متفاوت آیسسکو است که ربطی به هم ندارد و آیسسکو در جلسه اخیر خود، سودان را به عنوان میزبان اجلاس مصوب کرده است و این ربطی به پایتخت فرهنگ جهان اسلام در مشهد ندارد و جزییات این انتخاب را نماینده آیسسکو در ایران می تواند در اختیار قرار دهد.

وی با اشاره به برنامه ریزی های شورای عالی سیاستگذاری مشهد 2017 به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: با همکاری دستگاه ها خوشبختانه برنامه ریزیهای کامل و جامعی در حوزه های مختلف انجام گرفته و هیچ خللی در برنامه ریزی ها ایجاد نشده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به ضرورت حضور وزرای فرهنگ و اطلاع رسانی کشورهای اسلامی، اندیشمندان و نخبگان فرهنگی و هنری جهان اسلام در مشهد 2017 اشاره و تاکید کرد: زمینه حضور چهره های فرهنگی کشورهای جهان اسلام را در قالب برنامه های مهم از جمله افتتاحیه، ولادت امام علی بن موسی الرضا(ع)، روز ملی فردوسی فراهم خواهیم کرد.

سرابی گفت: بر این باوریم که این نوع حضور هدفمند و هدایت شده برای ما کارآمدتر و مفید تر خواهد بود.

در جلسه اخیر کمیته برنامه ریزی آیسسکو در مسقط عمان، اعضای آیسسکو تصمیم گرفتند اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی در شهر سنار کشور سودان برگزار شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.