استان کرمانشاه با توجه به هم مرز بودن با کشور عراق میزبان خیل عظیمی از زایرین عتبات عالیات است که به صورت ویژه در ایم محرم خواهان حضور در عتبات هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ استان کرمانشاه با توجه به هم مرز بودن با کشور عراق میزبان خیل عظیمی از زایرین عتبات عالیات است که به صورت ویژه در ایم محرم خواهان حضور در عتبات هستند.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام آماده باش به کلیه نیروهای بهداشتی و درمانی برای خدمات رسانی به زایرین ، توصیه های بهداشتی را برای حفظ سلامت و ایمنی بیشتر آنان ارایه می دهند.

استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا به بسیاری از ویروس‌ها و میکروب‌ها موثر خواهد بود، 

همراه داشتن چفیه، کلاه، چتر، عینک، سمعک و هر وسیله کمک توانبخشی برای زائران ضروری است.

زائران حتماً باید صابون (به صورت مایع دستشویی، یا خمیر صابون که در داروخانه ها وجود دارد) را در کوله‌پشتی خود قرار دهند و مرتب به شست‌وشوی دست‌ها اقدام کنند .

به تعداد روزهایی که در سفر هستید، جوراب به همراه داشته باشید و هر شب جوراب‌های خود را از پا خارج و با دقت پاهای خود را شست‌و‌شو دهیددر محل پاشنه پا از پماد ویتامین «آ د» استفاده کنید و اگر امکان دارد شب پاها را 20 تا 30 سانتی‌متر بالاتر نگه‌دارید.

در مسیر حرکت زائران هوا سرد یا آفتابی است؛ لذا بهتر است دست و صورت در معرض باد و آفتاب قرار نگیرد و حتما از کرم های ضدآفتاب یا آ.د استفاده شود.

افراد بیش از مقدار مصرف، داروهای خود را همراه داشته باشند و این داروها را نیز در محلی قرار دهند که به هیچ وجه آنها را فراموش نکنند. 

همراه داشتن داروهایی که جنبه درمان روانپزشکی، کنترل صرع، فشار خون، بیماری‌قلبی و قند، دارند؛ بسیار ضروری است و به هیچ وجه نباید مصرف این داروها قطع یا خودسرانه کم یا زیاد شود.

کسانی که دچار بیماری دیابت هستند حتما از جوراب سفید استفاده کنند و به طور مرتب از پای خود بازدید بعمل آورند ، چرا که عفونت پا در این افراد باعث زمینگیر شدن می شود و زائر از ادامه مسیر باز می ماند.

زائران بهتراست یک کارت شناسایی درمانی برای خود درست کنند در برگه‌ای مشخصات خود شامل نام و نام خانوادگی و نام پدر، سن، سابقه بیماری، شماره تلفن ضروری، آدرس، گروه خونی و محل استقرار خود را در این کارت نوشته به همراه عکس خود در کوله‌پشتی قرار دهند و حتماً گذرنامه همراه داشته باشند.

با توجه به اینکه مقدار غذای ارائه شده به صورت نذری در اربعین بسیار زیاد است، لزومی به حمل مواد غذایی نیست، 

مواد غذایی کنسرو شده را قبل از مصرف حتما در آب بجوشانید و از مصرف مواد غذایی کنسرو شده بصورت سرد جدا خودداری کنید.

لیوان شخصی دردار، چنگال، قاشق، بشقاب، پتوی مسافرتی، حوله کوچک، ملافه کوچک مسافرتی و بطری خالی همراه داشته باشید و از این بطری برای شستن دست و صورت و ... استفاده کنید

در صورت بیماری، مهم ترین راه انتقال آنفلوانزای فصلی، استنشاق قطرات تنفسی آلوده (عطسه و سرفه) است.

 به زائران توصیه می شود هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان و بینی خود را بگیرند و پس از تماس با بیماران و هنگام عطسه و سرفه دست ها را با آب و صابون بشویند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.