به گزارش
دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ Foursquare یک اپلیکیشن محبوب برای دیدن نظرات کاربران در مورد کسب و کارهایی چون رستوران و سرویسها و خدمات آنان است اما به نظر میرسد گوگل برای نمایش اطلاعات این شرکت مستقل عمل کرده و کاربر نیاز به نصب این اپلیکیشن را روی موبایل خود ندارد.
این امکان فعلا روی تعداد محدودی از گوشیهای اندرویدی فعال شده و با استفاده از آن نظرات کاربران درباره یک مکان مانند رستوران یا کافه در Google Now به نمایش در میآید. احتمالا این اقدام ناشی از یک شراکت آزمایشی خواهد بود که در آن فروش Foursquare به گوگل نیز در چشمانداز آن قرار دارد.
مدیرعامل Foursquare یعنی Dennis Crowley پروژه قبلی خودش با عنوان Dodgeball را هم در سال ۲۰۰۵ به گوگل فروخته بود که چهارسال بعد گوگل آن را تعطیل کرد. اما رابطه Foursquare با گوگل در این سالها چندان خوب نبوده است. Foursquare در سال ۲۰۱۲ استفاده از نقشه گوگل را با جایگزین کردن OpenStreetMaps کنار گذاشت و گوگل هم به نمایش نقد کاربران رقیب Foursquare یعنی Zagat روی آورد. حالا اما Foursquare به طول کامل به گوگل روی آورده است هر چند هنوز روی اپلیکیشن iOS خود از نقشه اپل استفاده میکند.
Foursquare که دو سال قبل با عرضه اپلیکیشن SWARM عملا یک سرویس را به دو اپلیکیشن تقسیم کرد اطلاعات زیادی از کاربران را درمورد کسب و کارهای محلی در اختیار دارد که این اطلاعات جذابیت زیادی برای شرکتهای بزرگی چون گوگل دارد.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
انتهای پیام/