سازمانهای جهانی فائو و یونیدو به منظور کمک به تامین غذا در سطح جهان، آماده توسعه و بهبود کشت گلخانه ای در جنوب استان کرمان هستند.

  به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سرج ناکوزی نماینده سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد فائو پس از بازدید از گلخانه های صنعتی شهرستان جیرفت، از آمادگی این سازمان برای برای توسعه و بهبود گلخانه ها در جنوب استان کرمان خبر داد.

 وی افزود: فائو تمام تلاش خود را برای کمک به افزایش تولید محصولات گلخانه ای در این منطقه و افزایش صدور آنها به بازارهای بین المللی به کار می بندد.

الساندرو آمادیو، نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد یونیدو هم در حاشیه این بازدید گفت: شهرستان جیرفت یکی از مناطق بسیار مستعد برای احداث گلخانه در جهان است و با برنامه ریزی های مناسب می توان شاهد توسعه گلخانه های بزرگ در این منطقه باشیم.

 نماینده یونیدو افزود: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی می توان برای ایجاد 10 هزار هکتار گلخانه جدید در جیرفت برنامه ریزی کرد. 

سید یعقوب موسوی، رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان هم گفت: در جلسه توسعه تبادلات علمی و فنی گلخانه‎ای با سازمان‎های بین‎المللی فائو و یونیدو، تجارب جهانی تولید محصولات گلخانه‎ای از جمله مهندسی سازه و مدیریت گلخانه‎ها، کنترل آفات و بیماری‎ها و پیوند زنی در محصولات گلخانه‎ای ، مبادله شد. 

موسوی افزود: در این جلسه مقرر شد: توافقنامه همکاری‎ بین سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان و این دو سازمان جهانی با محوریت انتقال تجارب و دانش فنی امضا شود. 

انتهای پیام/س
 
برچسب ها: گلخانه ، جهان ، غذا ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.