مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران با حضور 143 شرکت داخلی و خارجی از تاریخ 4 تا 6 آذر ماه سال جاری خبر داد.

پرویز کرمی، مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: تاکنون حضور 120 شرکت خصوصی و دولتی داخلی 23 شرکت خارجی فعال در حوزه هوایی و هوانوردی از کشورهای آسیایی و اروپایی نظیر آلمان، انگلستان، بلژیک، ترکیه، فرانسه، روسیه، چین، ایتالیا، اردن برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوایی ایران نهایی شده است.

وی در ادامه افزود: همچنین 33 هیئت تخصصی هوایی و فضایی از کشورهای مختلف قرار است از بخش‌های گوناگون دیدن کنند.

کرمی، با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه تصریح کرد: هدف از برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی فضایی و هوایی ایران فرهنگ‌سازی و ترویج موضوع اقتصاد دانش‌بنیان و نمایش نفوذ فناوری در جامعه از طریق توسعه همکاری‌های فناوری هوایی و فضایی است و هدف اصلی ترویج فرهنگ هوانوردی عمومی و صنایع هوایی و فضایی و ارتقای روحیه‌ی ملی است.

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی با همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت امور خارجه، مرکز همکاری‌های فناوری ریاست جمهوری، اتاق بازرگانی، صنایع و معاون ایران، سازمان هوایی هوا و فضا، سازمان فرودگاه‌ها، سازمان صنایع هوایی و دیگر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط برپا می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزاری 15 کارگاه آموزشی و 13 سمینار تخصصی و همچنین مسابقات فناورانه هوایی با موضوعات و محورهایی همچون طراحی و نوآوری پهپاد وسایل پرنده برون سرنشین پرنده عملیاتی با حداکثر مداومت پرواز همچنین نمایش انواع سامانه‌های برون سرنشین و کنترل از راه دور اعم از هواپیما، بالگرد در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

کرمی، در پایان تأکید کرد:‌ این نمایشگاه به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نهادها و سازمان‌های مرتبط از تاریخ 4 تا 6 آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار