رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت:متاسفانه شش شرکت از نظر گزارش حسابرسی مستندات کافی و مناسب نداشتند و عدم اظهار نظر دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور با اشاره به گزارش‌های حسابرسی شرکت های شهرداری اظهار کرد: از مهم‌ترین کار ویژه‌ شورای های شهر کار ویژه نظارت و مقررات گذاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی ، اجتماعی، فرهنگی ، عمرانی ،آموزش، بهداشتی سلامت و سایر امور رفاهی در میان کارکرد و ماموریت شورای شهر در زمینه نظام بودجه ریزی و نظارت مالی در شهر و شهرداری داری اهمیت ویژه‌ای است.

وی افزود: در راستای توجه ویژه و خاص به همین کار کرد بود که در آخرین دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری تهران با مقام معظم رهبری در خصوص لزوم انضباط مالی و اقتصادی و جلوگیری از ریخت و پاش‌ها در شهرداری بی‌پرده تذکر روشن و شفاف دادند.

حافظی ادامه داد: این تذکر به شهرداری وارد شد اما واقعیت این است که سهم عمده این تذکر به شوراری شهر تهران برمی‌گردد. چرا که مطابق با قوانین از جمله بند 12 ماده 71 و همچنین ماده 76 قاون شورای اسلامی شهر و انتخاب شهرداران مصوب 75/03/01 شورای اسلامی شهر ضمن آنکه مکلف است نسبت به تصویب و اصلاح بودجه و همچنین تصویب تفریغ بودجه سالانه شهرداری و موسسات و شرکت های وابسته به شهرداری اقدام کند، لازم است نسبت به انتشار و اطلاع رسانی عمومی در این خصوص نیز اقدام کند.

وی گفت: مطابق با بند 30 ماده 71 قانون شوراها  نظارت در حسن اداره امور مالی شهرداری و تمامی سازمان‌ها،موسسات و شرکت‌های وابسته و تابع شهرداری و حفظ سرمایه دارایی ها اموال عمومی و اقتصادی شهرداری همچنین نظارت بر حساب درآمد و هزینه آن‌ها با انتخاب حسابرس رسمی و اعلام موارد نقص و تخلف شهردار و پیگیری‌های لازم براساس مقررات قانونی از وظایف شورای شهر است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

در حال تکمیل...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار