یک شرکت فرانسوی مبلغ ۱۰ میلیون یورو در حوزه شیلات لرستان سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ یک هیئت فرانسوی برای سرمایه گذاری در حوزه شیلات منطقه شول آباد الیگودرز  وارد این شهرستان شده تا پتانسیل های این منطقه را برای تولید بچه ماهی قزل آلا مورد ارزیابی قرار دهند. 

وینسنت پیتی مدیرعامل شرکت اکوالند فرانسه در حاشیه این سفر در جمع خبرنگاران،  لرستان را استانی مستعد برای سرمایه گذاری دانست و اظهار داشت: این استان برای سرمایه گذاری در زمینه تولید تخم چشم زده بسیار مناسب است.

وی حجم سرمایه گذاری این شرکت در حوزه شیلات الیگودرز را برای تولید بچه ماهی قزل آلا بیش از ۱۰ میلیون یورو برشمرد و گفت: این مبلغ برای ایجاد یک واحد بزرگ تولید بچه ماهی قزل آلا هزینه خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت اکوالند فرانسه افزود: با احداث این واحد سالانه حداقل ۲۵۰ میلیون تخم چشم زده تولید خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این رابطه اظهار داشت: این هیئت فرانسوی طی چند روز اخیر وارد منطقه شول آباد شده و با بازدید منطقه کیفیت آب آن را برای تولید بچه ماهی قزل آلا پسندیدند. 

مهرداد غضنفری به تولید سالانه ۲۰ هزار تن ماهی قزل آلا و تکثیر ۱۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا در لرستان اشاره کرد و افزود: لرستان رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را در بین استان های غیرساحلی کشور دارد. 

وی اضافه کرد: با ساخت این مجتمع تولید بچه ماهی قزل آلا در استان نیاز کشور به واردات این ماهی رفع خواهد شد. 

استاندار لرستان نیز بر تامین زیرساخت های لازم از جمله راه دسترسی و برق برای ایجاد مجتمع مورد نظر در استان تاکید کرد. 

هوشنگ بازوند گفت: یکی از شرایط سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری تامین زیرساخت های منطقه مورد نظر بوده لذا ما نیز خود را ملزم می دانیم این زیرساخت ها را برای سرمایه گذاران فراهم کنیم. 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید. 

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.