مدیرکل کمیته امداد استان قزوین از پلاک کوبی دو هزار اصله درخت در راستای گسترش و ترویج پرداخت زکات مستحبی در قالب ثمره طیبه در استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛وی افزود: در این طرح درختانی که باغداران خیر و نیکوکار وقف زکات کرده‌اند برای برطرف کردن مشکلات نیازمندانی که در همان منطقه هستند، استفاده می‌شود.

صفری ادامه داد: طرح پلاک کوبی درختانی که زکات مستحبی آنها از سوی باغ داران اهداء شده است در استان قزوین با اجرای نصب دو هزار پلاک شجره طیبه نهایی شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اضافه کرد: اين طرح با هدف احياي فرهنگ و سنت حسنه زکات، ترويج زکات مستحبي، سوق دادن زکات به سوي هزينه کرد در راستاي رفع نياز فقرا و مستمندان اجرا مي شود و یکی از طرح های ماندگاری است که باغداران بخشي از محصولات باغي خود را با پلاک گذاري درختان به نيازمندان و محرومان اختصاص می دهند.

وی اعلام کرد: در این طرح در استان قزوین ۶۰۰ اصله درخت در شهرستان قزوین، ۳۰۰ اصله در شهرستان تاکستان، ۳۰۰ اصله در شهرستان بوئین زهرا، ۲۰۰ اصله در شهرستان آوج، ۳۰۰ اصله در شهرستان البرز و همچنین ۳۰۰ اصله در شهرستان آبیک پلاک کوبی شد.

صفری یادآورشد: قطع یقین پرداخت زکات مستحبی از سوی باغ داران و کشاورزان نه تنها برکت را برای جامعه و خود آنها به همراه دارد بلکه در رفع مشکل نیازمندان و حوائج آنها موثر خواهد بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت


برچسب ها: اصله ، عنوان ، ثمره ، طیبه ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.