"موریسیو ماکری" از لغو توافق با ایران در خصوص کمیته حقیقت یاب "آمیا" خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت فوروارد، "موریسیو ماکری" – رئیس جمهور جدید آرژانتین – وعده داد توافق بوئنوس آیرس- تهران را در تشکیل یک کمیته حقیقت یاب مشترک در خصوص انفجار آمیا لغو کند. اظهارات ماکری اندکی پس از آن مطرح می شود که وی در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین به پیروزی رسید. 

انفجار مرکز همیاری یهودیان – آمیا – 18 ژوئیه 1994 (27 تیر 1373) رخ داد. در این حادثه 85 نفر از شهروندان یهودی تبار آرژانتین جان خود را از دست دادند و بیش از 300 نفر زخمی شدند. یهودیان صهیونیست با طرح ادعاهایی بی اساس، این حادثه را به حزب الله لبنان و ایران نسبت داده اند. ایران و آرژانتین، ژانویه ۲۰۱۳ (31 روز منتهی به 13 بهمن 91) توافق کردند کمیته حقیقت‌یابی متشکل از پنج قاضی مستقل تشکیل شود تا شواهد و اسناد انفجار آمیا را بررسی کنند. هیچ‌یک از قضات، ایرانی یا آرژانتینی نبودند. رژیم صهیونیستی و جامعه یهودیان آرژانتین ضمن انتقاد شدید از این توافق، آن را یک پیروزی دیپلماتیک برای جمهوری اسلامی ایران دانستند.

آرژانتین23 نوامبر 2015 (2 آذر 94) شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بود. موریسیو ماکری – رهبر حزب محافظه کار – با اخذ 51.4 درصد آرا پیروز این انتخابات شد. رئیس جمهور جدید آرژانتین روابط دوستانه و نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار