هنگامی که برنامه ریزی‌های انجام شده در جامعه‌ای از واقعیت‌ها و نیازها فاصله داشته باشد، افراد با خیال رسیدن به بام خوشبختی، دروغ گویی می‌کنند.

افسر افشاری نادری، جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دروغ، تزویر، پرده دری همیشه از جایی شروع می‌شودکه افراد برای هر کاری تنها افزایش سود خود را مد نظر قرار می‌دهند و سعی می‌کنند برای بالا بردن منفعت خود دروغ بگویند.

وی با بیان این که دروغ گویی نتیجه بی اعتمادی به افراد است، افزود: ما در جامعه گاهی با افرادی رو به رو می‌شویم که با یکدیگر دوست نبوده و متحد نیستند و این در حالی است که چنین بی اعتمادی، موجب از بین رفتن سرمایه اجتماعی و فردگرایی می‌شود.


افشاری با بیان راهکار برون رفت معضل دروغ گویی در جامعه تصریح کرد: باید در قوانین فرهنگی تجدید نظر شود که این اجرای این امر کار یک روز و 2 روز نیست در واقع باید محدودیت‌های غیر ضروری از بین برود.

این جامعه شناس در پایان گفت:  برای پایان دادن به دروغ گویی باید اجرای قانون را نیز در اولویت قرار دهیم یعنی اگر فردی می‌خواهد استخدام شود بداند قانون برای همه یکی است و نیازی به دروغگویی نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار