تمام رقابت ها و مسابقات اتومبيلراني با شعار فرهنگ سازي در جهت امن کردن جاده ها برگزار مي شود و يكي از رسالتهاي اين ورزش در فدراسيون جهاني پرداختن به همين مسئله است .

حسين نبوي مسئول  رالي هاي بين المللي فدراسیون و رئیس هیئت اتومبیلرانی کیش در گفتگو با خبرنگار  سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوانبا بيان اين مطلب  گفت :  
 
 تمام رقابت ها و مسابقات اتومبيلراني با شعار فرهنگ سازي و ارتقاء سطح ایمنی جاده ها برگزار مي شود . همانطور كه مي دانيد كشور ما متأسفانه آمار بسيار بالايي در تصادفات و صدمات جاده اي دارد . يكي از رسالتهاي ما در فدراسيون پرداختن به همين مسئله است .  
 
نبوي افزود : وظیفه خود مي دانيم كه حاصل و خروجي  برگزاری مسابقات و رقابت هاي اتومبيلراني به ایمن سازی و ارتقاء مهارت های رانندگی كمك کند و به اين نقطه برسد كه  مردم عزيزمان هرچه بيشتر با قوانين و تکنیک های رانندگی آشنا شوند و استفاده هرچه بهتر و بهينه و امن تر از وسيله نقليه داشته باشند .  
 
وي ادامه داد: همانگونه كه مي دانيم در فدراسيون جهاني اتومبيلراني 10 قانون طلايي تعريف شده است و رعايت اين قوانين از حوادث جاده اي مي كاهد . 

نبوي درباره بحث آموزش بيان داشت: در بحث آموزش نيز قدم هايي برداشته شده و براي آموزش علاقه مندان به اين رشته مهيج كلاس ها و برنامه هاي آموزشي در نظر گرفته شده است تا در زمينه آموزش نيز اقدامات موثر انجام شود  .  
 
نبوي در خصوص برنامه ها و مسابقات اتومبيلراني و موتورسواري جزيره كيش بيان داشت :  
در  چند ماه آينده سال حداقل يك دوره مسابقه دریفت که جمعه همین هفته ششم آذر ماه برگزار میگردد و شتاب 400 متر در جزيره برگزار خواهد شد و همچنين سعي مي كنيم يك دوره مسابقات رالي خانوادگی و همچنين يك دوره مسابقه اسلالوم هم اجرا شود و انشا ا... با حمایت های سازمان و معاونت محترم ورزش مسابقات بيشتري براي علاقه مندان برنامه ريزي و اجراء مي شود .
 
وي ادامه داد :  در جزيره كيش به دليل وجود رطوبت و گرماي هوا و همچنين سختي كار براي عوامل اجرايي در اين نوع هوايي ، زمان را تقريبآ تا مهرماه ، از دست مي دهيم و همچنين شركت كننده ها نيز نمي توانند حضور پيدا كنند و  اتومبيل ها نيز به طبع در گرما نمي توانند كارايي خوبی داشته باشند لذا تجمع مسابقات اتومبيلراني  در 6 ماه دوم سال كه هوا در جزيره معتدل مي باشد ، است .   
 
محدوديت سرعت در جزيره  
 
نبوي ادامه داد : در جزيره محدوديت سرعت وجود دارد و آرامش حكم فرماست لذا مردم و علاقه مندان دوست دارند تا پيست مخصوص وجود داشته باشد كه بتوانند هيجانات خود را تخليه كنند . 
وي ادامه داد : به خاطر اين مسئله  اتومبيل هايي موجود در جزيره حداکثر سرعتشان 60 و 70 کیلومتر است ، اگر  هرچه زودتر پيست اتومبيلراني جزيره كيش آماده شود خيلي خوب است چون واقعآ مردم جزيره نيازمند جايي هستند كه بتوانند در اين رشته پرطرفدار فعاليت كنند . 

مسئول رالي هاي بين المللي و رئیس هیئت اتومبیلرانی کیش  افزود : كيش خوشبختانه در جهت رعایت قوانين راهنمايي و رانندگي خيلي خوب است و به خاطر فرهنگي كه سالهاست در جزیره جا افتاده از اين نظر در کشور نمونه است و  آرامش خاصي در خیابانها و جاده های اين جزيره زيبا حكم فرماست . 

وي خاطرنشان كرد : اگر پيست مناسب كه خوشبختانه قول ساختش را مسئولين داده اند هرچه زودتر ساخته شود ، به طور حتم به اين ورزش در جزيره خيلي كمك مي شود .  
 
نبوي تأكيد كرد : در صورت مهيا شدن پيست در جزيره ، براي آموزش و فعاليت علاقه مندان به سرعت محيطي فراهم مي شود تا بتوانند با اطمينان خاطر هم ورزش كنند و هم اينكه به دلایل مختلف بهترین مکان برای برگزاری مسابقات بین المللی میباشد.   
 
وي در خصوص حضور قهرمانان اين رشته در اين گونه مسابقات عنوان كرد :  در كل وقتي يك قهرماني در اين رشته فعاليت مي كند و آن حركات مشکل را با مهارت انجام مي دهد ، اين حركات براي علاقه مندان به خصوص قشر جوان بسيار جذاب و سرگرم كننده و همچنين آموزنده است و وظيفه ما نيز فراهم كردن شرايط براي فعاليت جوانان در اين رشته مي باشد و مسلمآ اگر حمايت بيشتر شود شاهد موفقيت جوانانمان در اين رشته خواهيم بود .  
 
نبوی  در پايان از تيم برگزاري اين رقابت ها در جزيره كيش تشكر كرد و گفت : از همه كساني كه صادقانه در اين آب و هواي كيش در تلاش هستند كمال تشكر را دارم و اميدوارم كه شاهد پيشرفت روز به روز اين رشته پرطرفدار در جامعه باشيم.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار