قائم مقام وزیر انرژی امارات متحده عربی گفت: اجلاس سران کشورهای صادر کننده چارچوب جدیدی برای سرمایه گذاری درصنعت گاز ایفا می‌کند.

النیادی: اجلاس سران کشورهای صادر کننده چارچوب جدیدی برای سرمایه گذاری درصنعت گاز ایفا می‌کند
به گزارش خبرنگار دولت سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان "مطر حامد النیادی" قائم مقام وزیر انرژی امارات متحده عربی در سومین نشست مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز که در محل سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، ضمن تبریک پیوستن آذربایجان به مجمع کشورهای صادر کننده گاز گفت: پیوستن آذربایجان به این مجمع موجب افزایش توان کشورهای صادر کننده گاز می شود.

وی با تاکید بر اهمیت گاز برای امارات متحده عربی افزود: این کشور در سرمایه‌گذاری و استحصال و اکتشاف گاز از جدید ترین فناوری ها استفاده می‌کند.

قائم مقام وزیر انرژی امارات متحده عربی ادامه داد:امسال در غرب امارات پروژه اکتشاف گاز را آغاز کردیم که در نوع خود منحصر به فرد محسوب می شود و با بهره بردرای از این پروژه می توانیم 50 میلیون متر مکعب گاز استحصال کنیم.

حامد النیادی یادآور شد: دولت امارات در زمینه نفت و گاز سرمایه گذاری فراوانی داشته و حدود 35 درصد از خودروها که در ابوظبی تردد می کنند از سوخت گاز استفاده می کنند این برای ما دستاورد مهمی است.

وی همچنین درخصوص برنامه دراز مدت و کوتاه مدت امارات برای استفاده از گاز گفت: دولت امارات در زمینه حمل و نقل زیرساخت هایی را برای استفاده وسایل نقلیه عمومی از گاز اختصاص داده به طوری که تعداد ایستگاه های گاز تا دو سال آینده به 63 ایستگاه می رسد.

قائم مقام وزیر انرژی امارات تصریح کرد: علاوه بر این شهروندان را تشویق کرده‌ایم از گاز به عنوان سوخت مناسب استفاده کنند و کم کم سوخت دیزلی را کنار بگذارند و این مساله موجب می شود محیط زیست بهتر و حمل و نقل پاک تری داشته باشیم.

حامد النیادی ادامه داد: همایش صادر کنندگان گاز می تواند نقش مهمی در ایجاد چهارچوب جدید برای جذب سرمایه گذاری و استفاده از فناوری ها وتسهیل تولید و انتقال گاز ایفا کند.

وی یادآور شد: دولت امارات از زمانی که به مجمع صادر کنندگان نفت پیوسته به دنبال کسب شناخت بهتر و همکاری بیشتری با اعضا بوده است که این می تواند به نفع همه کشورهای عضو باشد.

قائم مقام وزیر انرژی امارات با بیان این که به دنبال تلاش‌های بیشتری در این زمینه هستیم، گفت: امارات متحده عربی در زمینه همکاری با صادر کنندگان نفت جدی است.

انتهای پیام/



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار