رئیس جمهور گینه استوایی گفت: مجمع کشورهای صادرکننده گاز سکوی پرش در صنعت گاز در کشورهای عضو است.

تئودور اوبیانگ: مجمع کشورهای صادرکننده گاز سکوی پرش در صنعت گاز در کشورهای عضو استگزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "تئودور اوبیانگ" رییس جمهور گینه استوانی در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز، ضمن تشکر از رییس جمهور کشورمان برای موافقت با پیوستن گینه استوایی به عنوان تولید کننده و صادر کننده گاز در عرصه بین المللی به این مجمع، اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدواریم در این مسیر شاهد هماهنگی هر چه بیشتر بین اعضا برای تولید بیشتر انرژی و منافع متقابل اعضا باشیم.

وی افزود: بعد از کشف نفت و گاز در کشور گینه استوایی، ما شاهد ذخایر عظیم گاز در مناطق مختلف گینه و بعد از سال 2000 ما شاهد تاکید بر گسترش استفاده از منابع انرژی همچون گاز، برق و تاسیس نیروگاه های تولید انرژی هستیم.

اوبیانگ با تاکید بر این که این مجمع در حقیقت به یک سکوی پرش بسیار خوب و مستحکمی در رابطه با تقویت صنعت گاز در کشورهای عضو تبدیل شده است، تصریح کرد: سومین اجلاس مجمع کشورهای صادرکندده گاز باید همه هم و غمشان را بگذارند تا این نعمت خدادادی را، هم برای ملت ها و هم عرصه بین المللی حفظ کنند. متاسفانه خیلی از ما به خاطر سیاست‎های دولت‌های بزرگ از ظرفیت‌هایمان درست استفاده نمی‌کنیم ولی فراموش نشود که هر حاکمیت حق استفاده از منابع خود را دارد.

وی افزود: انتقال تکنولوژی و تجربیات تا بتوان بهتر به این موضوع پرداخت به خصوص یکی از معضلات جهانی که آن گرم شدن زمین است و تولید تجارت را به حد قابل قبولی برساند و یکی از اقدامات این باشد که عضو این مجمع کرد.

رئیس جمهور گینه استوایی در پایان خاطر نشان کرد: گینه استوایی دارای منابع عظیم طبیعی از جمله گاز است و آماده همکاری هر چه بیشتر با کشورهای عضو مجمع صادرکننده گاز است، لذا در این چارچوب از کشورهای عضو برای اینکه سرمایه‌گذاری دعوت می‎‌کنیم.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

برچسب ها: گاز ، اجلاس ، گینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار