اصفهان؛

دستگاه های متولی، تلاش خود را برای اصلاح نقاط حادثه خیز اصفهان به کار گیرند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: تمامی دستگاه های متولی باید حداکثر توان و تلاش خود را برای اصلاح نقاط حادثه خیز به منظور کاهش میزان و شدت تصادفات به کار گیرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد علی طرفه در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان افزود: باید با همت دستگاههای متولی تلاش شود تا روند کاهش تلفات جاده ای با سرعت بیشتری تداوم یابد.

وی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده درباره اصلاح نقاط حادثه خیز استان ، بر احداث مراکز امنیت و سلامت بویژه در 30 کیلومتری ورودی شهرها تاکید کرد.

طرفه بر ایمن سازی مسیرها و تغییرات اصلاحی جاده های یک خطی به دو خطی تاکید کرد و خواستار در اولویت قراردادن چند جاده استان اصفهان از جمله مسیر اصفهان به حبیب آباد و پلیس راه علویجه شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان همچنین خواستار بهسازی ورودی شهرها و زیباسازی این مکان ها بویژه در محل ساختمان های پلیس راه با سرمایه گذاری بخش خصوصی شد.

طرفه همچنین درجلسه بررسی راهکارهای اجرایی قطار بین شهری اصفهان به نجف آباد گفت: یکی از راهکارهای بهبود حمل و نقل و تسهیل در ترافیک شهری و بین شهری، استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی است.

وی با بررسی گزینه های مختلف مسیر و مقایسه مسائل فنی و اقتصادی، گفت: گزینه برتر باید برای تصویب در شورای هماهنگی ترافیک استان مطرح و به موازات آن پیگیری جذب اعتبارات راه آهن جمهوری اسلامی ایران و همچنین جلب همکاری سرمایه گذار متقاضی انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در پایان با تاکید بر همکاری شهرداری نجف آباد با سازمان قطار شهری اصفهان گزینه های برتر در نحوه اتصال مسیر به خطوط داخلی استان اصفهان را مورد بررسی قرار داد.

ایجاد خط قطار بین شهری بطول 20 کیلومتر از اصفهان تا نجف آباد در برنامه های مسئولان استان اصفهان قرار دارد.

قرار است نیمی از اعتبار مورد نیاز برای احداث این خط راه آهن حومه ای توسط شهرداری اصفهان و نجف آباد با مشارکت بخش خصوصی و نیم دیگر توسط راه آهن استان اصفهان تامین شود.

شهرستان نجف آباد در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

اصفهان دارای دو هزار و 791 کیلومتر راه همسنگ و 29 کیلومتر آزاد راه است.


انتهای پیام/ گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.