معاون دفتر مدیریت عملکرد وزارت دادگستری از کاهش 11 درصدی پدیده قاچاق در سال جاری در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد حسن عصاری رتبه ایران بر اساس شاخص‌های سازمان شفافیت بین المللی موسوم به تی – آی در بین 178 کشور جهان 136 است، گفت: در این شاخص‌ها مواردی همچون فساد اداری، مالی، اختلاس، رشوه گیری، رشوه پذیری دستگاههای دولتی و قضایی، خرید و فروش پست‌های دولتی، فساد در میان سیاستمداران و موارد مشابه مد نظر قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: هدف این سازمان تلاش برای مبارزه با انواع فساد، کاهش میزان قاچاق و افزایش آگاهی عمومی جامعه است که همه ساله اقدام به انتشار شاخص های مربوطه می کند.

معاون دفتر مدیریت عملکرد وزارت دادگستری با اشاره به اینکه رتبه 136 شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران نیست، افزود: هدف از سفر دوره‌ای به مناطق مرزی کشور را بررسی مشکلات و چالش‌های موجود و ارائه راهکارهای مناسب برای ارتقای نظام سلامت اداری و کاهش پدیده قاچاق است.

عصاری با یادآوری اینکه کاهش پدیده قاچاق موجب افزایش سلامت نظام اداری، سلامت اقتصادی و ارتقای امنیت مرزنشینان می شود، گفت: در این سفر قرار شد فرمانداران مناطق مرزی که حوزه استحفاظی آنها فاقد گمرک است زمینه ایجاد بازارچه های مرزی را بررسی و به مرکز اعلام کنند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پدیده قاچاق در استان اردبیل 11 درصد و در شهرستان مشگین شهر 15 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، پدیده ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.