به گفته دکتر شبنم جلیل القدر، متخصص اطفال و فلوشیب اختلالات خواب، خواب سالم یکی از سه پایه اصلی زندگی سالم در کنار تغذیه و ورزش است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛دکتر جلیل القدر  اضافه کرد : آنتی بیوتیک ها، آنتی سیتلین ها، ضد تشنج ها و داروهای محرک بیداری (مثل: موانیل و آمفتامین)، از جمله  داروهایی است که باعث ایجاد اختلالات خواب می شوند .

انسان، گرفتار بیش از 160 اختلال خواب

دکتر جلیل القدر  اختلالات در شروع خوابیدن، بیماری های تنفسی و حرکتی حین خواب، هپیرسرمنیا، پاراسرمنیا و علل تنرتد را ازجمله اختلالات خواب عنوان کرد .

دکتر جلیل القدر، همچنین گفت : هر فردی، زمان خواب مخصوص به خود یا به عبارتی، الگوی خواب خودش را دارد و آن بسته به ریتم سیری کادین و ساعت درون بدن است.

علل اختلال خواب

وی اضافه کرد: بررسی علل اختلال خواب  بعهده پزشک است .

 جلیل القدر اضافه کرد : این اختلال ممکن است ناشی از حوادث تنفسی، رآبند خواب، نارکولپسی، کم خوابی مفرط، پسیکوز، افسردگی و مصرف داروهای خواب آور باشد .

وی استرس و اضطراب  را هم یکی از اصلی ترین علل زمینه ای برای شروع بی خوابی بیان کرد .

اختلال خواب، بدون عارضه نیست

دکتر جلیل القدر افزود : کج خُلقی و بد اخلاقی ، کاهش تمرکز حواس و قدرت یادگیری ، افزایش احتمال ابتلا به بیماری های عفونی ، عدم تحمل گلوکز و افزایش احتمال ابتلا به دیابت، افزایش فشار خون و افزایش احتمال تصادفات رانندگی از جمله عوارض کم خوابی است .

انتهای پیام/ف
برچسب ها: خواب ، سالم ، پایه ، زندگی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.