آیا داعشی‌های اروپایی سلاح خود را از طریق «تجارت مورچه‌ای» تهیه می‌کنند؟

دیلی تلگراف در گزارشی به بررسی «تجارت مورچه‌ای» و شیوه زیرزمینی قاچاق اسلحه به کشورهای اروپایی پرداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیلی تلگراف امروز (دوشنبه) با انتشار گزارشی به بررسی بازار سیاه تجارت غیرقانونی اسلحه در اروپا پرداخته است. قاچاقچیان در تجارت زیرزمینی سلاح، شمار انبوهی از توزیع‌کنندگان خرده‌پا را برای جابه‌جایی نامحسوس کلاشینکف، نارنجک‌های دستی، هفت‌تیر، دینامیت و انواع دیگر سلاح  به‌کار می‌گیرند. این شیوه تأمین سلاح‌های مورد نیاز تروریست‌‌ها و تبهکاران سراسر اروپا، به «تجارت مورچه‌ای» معروف است.

یک کارشناس مسائل امنیتی بلژیک در گفتگو با دیلی تلگراف، دلیل این نامگذاری را چنین تشریح کرد: «زیرا در این شیوه، شمار انبوهی از افراد به نوبت برای جا‌به‌جایی یک محموله به کار گرفته می‌شوند.» هنوز مشخص نیست آیا سلاح‌هایی که در حملات خونین پاریس استفاده شد نیز از طریق «تجارت مورچه‌ای» بدست عناصر تروریستی داعش رسیده بود یا خیر.   

آثار مرگبار پیامدهای رشد تجارت مورچه‌ای دو سال پیش در انگلیس زمانی که یک عضو دسته تبهکاران شهر «منچستر» با استفاده از نارنجک دستی دو نفر را به قتل رساند، نمایان شد. این نارنجک جزء محموله‌ای از تسلیحات بود که با استفاده از شیوه «تجارت مورچه‌ای» از یوگسلاوی به شمال‌غربی انگلیس، قاچاق شده بود.



انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار