فاطمه باغبادی می‌گوید، بیان مفاهیمی چون جنگ و مقاومت برای گروه سنی نوجوان دور از ذهن نیست. تنها باید ذهنیت عموم را نسبت به این آثار تغییر داد و از زاویه دید متفاوتی به این آثار نگریست.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت؛ نمایش «قالی مادربزرگ» یکی از آثار ویژه کودکان و نوجوانان است که در این دوره از جشنواره به صحنه می‌رود.

باغبادی در این باره بیان کرد: ایده اجرای این کار را چند سال قبل در ذهن داشتم و اقدام به نوشتن آن کردم، اما از متن راضی نبودم و تصمیم گرفتم تا این موضوع را با نسرین اسدی  نویسنده این اثر در میان بگذارم. متن جدید از ساختار خوبی برخوردار است.

او با اشاره به بخشی از داستان عنوان کرد: پیرزنی قصد بافتن قالی را دارد، اما نخ نقره‌ای ندارد. نخی که تنها به دور پلاک پسرش بسته شده است. نوه مادربزرگ، با اطلاع از این موضوع، برای تهیه نخ، وارد شهر قصه‌ها می‌شود و ...

این کارگردان جوان تئاتر خاطرنشان کرد: نمایش  «قالی مادر بزرگ» ترکیبی از بازیگر و عروسک های نخی و میله ای است.

باغبادی با بیان اینکه از روش‌های متفاوتی در ارائه این اثر برای مخاطبان استفاده کرده، بیان کرد: فکر می‌کنم فانتزی و تخیل در این زمینه بسیار موثر است. طبیعی است در اجرای آثار کودکان فاکتورهای بسیاری چون دکور، رنگ و ... وجود دارد. تنوع بصری در ارائه آثار کودکان و نوجوانان موثر است. بیان مفاهیمی چون جنگ و مقاومت برای این گروه سنی دور از ذهن نیست. تنها باید ذهنیت عموم را نسبت به این آثار تغییر داد و از زاویه دید متفاوتی به این آثار نگریست.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت با دبیری حسین پارسایی در قالب اجرای عمومی آثار منتخب تهران و سایر شهرهای ایران از ۳۱ شهریور تا هفتم آذر ۱۳۹۴ در حال برگزاری است.





برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار