دانش آموز دبیرستان عصاریان دزفولی موفق به طراحی و ساخت پهپاد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛  سرپرست تیم پروازی دانش آموزی و مربی ساخت این پهباد گفت: حجت الله عالی پور از دانش آموزان علاقمند به فعالیت های علمی در زمینه هوا فضا و عضو انجمن هوا فضای این دبیرستان است که موفق به ساخت این پهپاد شد. 

رامین شاهمرادی وزن این پهپاد را حدود یک کیلو و 400 گرم عنوان کرد و افزود: این پهپاد با موفقیت تا ارتفاع 400 متری از سطح زمین به پرواز در آمده و تا دو کیلومتر قدرت مانور در آسمان دارد.
 
وی با اشاره به مشخصات فیزیکی این پهپاد خاطرنشان کرد: قدرت موتور این پهپاد 28 نیوتن، حداکثر سرعت آن 80 کیلومتر در ساعت، جنس باطری 3 سل پلیمر و جنس بدنه آن چوب بالسا است.
 
شاهمرادی ادامه داد: ساخت این پهپاد یک سال زمان برد و هزینه ساخت آن افزون بر 20 میلیون ریال است که با حمایت مدیریت دبیرستان تامین شد.

وی اذعان کرد: این پهپاد بر فراز باند فرود هواپیما در منطقه کرخه به پرواز درآمد و با انجام حرکات نمایشی ، موجب شگفتی مسوولان شرکت کننده در این آیین شد. 

پرنده هدایت پذیر از دور با نماد اختصاری پهباد هواپیمای بدون سرنشین هستند که برای پرواز در مسیر دلخواه مورد استفاده قرار می گیرند، یکی از موارد بکارگیری پهبادها که از راه دور کنترل می شوند، استفاده از این وسیله پروازی برای برنامه های نظامی و شناسایی است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.