رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: گمرک باشماق مریوان بیشترین میزان صادرات را در کردستان با سهم 89 درصدی به خود اختصاص داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج، محمد دره‌وزمی در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان کردستان، گفت: در هفت ماهه سال جاری 250 میلیون دلار صادرات از طریق مرزهای استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به افت و خیزهای صادراتی در استان کردستان، افزود: از این میزان صادرات 16 صدم درصد مربوط به مرز سیرانبند، شش درصد گمرک سنندج، 4.5 درصد بانه و 89 درصد مربوط به گمرک باشماق مریوان بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان به تحلیل آماری و بررسی صادرات در استان پرداخت و ادامه داد: باید در راستای تقویت صادرات و تجارت خارجی در کردستان گام های اساسی برداشته شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه موانع پیش روی صادرات در کردستان، بیان کرد: در این کارگروه موانع صادرات به صورت ملی و استانی بررسی می شود.

دره وزمی با بیان اینکه در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان صادرات از نظر وزنی 32 درصد کاهش و از نظر ریالی 2 درصد افزایش داشته است، افزود: گمرک باشماق از بین 114 گمرک فعال صادراتی کشور رتبه 16 را به خود اختصاص داده است.

وی میزان صادرات در هفت ماهه سال جاری را 44 میلیون و 830 هزار تُن عنوان کردوگفت: میزان واردات استان در هفت ماهه سال جاری 30.3 میلیون دلار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به افزایش 44 درصدی میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: کل ترانزیت استان در این مدت 2 میلیارد و 149 میلیون دلار بوده است.

دره‌وزمیبه تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان به مناسبت روز ملی صادرات اشاره و بیان کرد: این مراسم با حضور رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایرانتا پایان آذرماه سال جاریبرگزار شده و در آن از چهار صادرکننده برگزیده تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.