سخنگوی وزارت کشور از نمایندگان خواست: به منظور عدم ورود پول‌های کثیف به انتخابات با دوفوریت لایحه شفاف‌سازی منابع مالی موافقت کنند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباسعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در صحن علنی امروز (دوشنبه 2 آذرماه) که به منظور ارائه و معرفی لایحه شفاف‌سازی منابع مالی انتخابات در مجلس حضور پیدا کرده بود، در ارتباط با این موضوع، اظهار کرد: لایحه شفاف‌سازی منابع مالی انتخابات در جلسه‌ای با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور به عنوان یک حساسیت و تذکر برای پیشگیری از ورود پول‌های ناپاک به بحث انتخابات تدوین شد.

وی تصریح کرد: در جلسه‌ای که وزیر کشور در مجلس حضور داشت و در آن جلسه بحث ورود پول‌های آلوده به انتخابات مطرح شد، طبق درخواست نمایندگان قرار شد این لایحه تهیه، تنظیم و ارائه شود.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه این لایحه با توجه به سوابقی که در وزارت کشور بوده، مورد آسیب شناسی قرار گرفته است، افزود: در وزارت کشور شاهدیم که در شرایط موجود گاهی مشکلاتی در برخی مراکز در زمان انتخابات برای نمایندگان ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: ما سعی کرده‌ایم در لایحه شفاف‌سازی منابع مالی انتخابات از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی همچون سازمان اطلاعات، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی نیز استفاده کنیم.

امیری با اشاره به اینکه این لایحه براساس موارد تطبیقی از 8 کشور جهان به صورت واقع‌بینانه و جامع تهیه شده است، گفت: لایحه شفاف‌سازی منابع مالی انتخابات محدودیت‌گرایانه نبوده و تنها باعث ایجاد شفافیت می‌شود.، اگرچه به دلیل آنکه موضوع انتخابات خبرگان از صلاحیت حوزه مجلس و دولت خارج است، در این لایحه تنها بر انتخابات مجلس تاکید شده است.

سخنگوی وزارت کشور خطاب به نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: از نمایندگان تقاضا داریم با توجه به حساسیت در مورد این لایحه که در جامعه به صورت یک مطالبه درآمده است، با دو فوریت آن موافقت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سخنگو ، وزارت ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار