یک دوره کلاس آموزشی نرم افزار سامانه پایش تاسیسات آب(سپتا) با حضور مدیران امور آبفار شهرستانها و کارشناسان بهره برداری و نگهداری و رابطین پیمانکاران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به نقل از اداره روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران؛در این نشست ابتدا معاون نظارت بر بهره برداری شرکت طی سخنانی با اشاره بر ضرورت داشتن اطلاعات کافی از امکانات و چالش ها و مستند سازی اظهار داشت: علیرغم اینکه استان مازندارن در کشور به عنوان استانی دارای امکانات و منابع آبی خوب شناخته می شود اما در واقع ذخیره آبی در مازندران زیر 10 درصد است در حالیکه در کشور حدود 40 درصد می باشد.

مهندس دلاور بابازاده افزود: در استانهای دیگر از منابع آبی ذخیره شده در پشت سدها استفاده می شود اما ما در مازندران از این حیث فقیر هستیم و از آبهای زیر زمینی استفاده می کنیم . میانگین آبدهی چاهها ی آب شرب هم زیر 10 لیتر درثانیه می باشد.

وی با اشاره به برخورداری 70 درصد از جمعیت روستایی مازندران از آب شرب سالم و بهداشتی گفت: در واقع 30درصد ازجمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی محروم هستند ،علاوه بر این بخشی از این تاسیسات آبی فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.

مهندس بابازاده کمبود منابع انسانی و منابع مالی در بکار گیری از دانش و تکنولوژی روز را به عنوان دو چالش اساسی در شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران نام برد و افزود: ضروری است با جذب نیروهای انسانی کارآمد و نهادینه کردن تکنولوژی به روز ضمن شناسایی چالش ها و ضعف ها با ارایه مستندات به نهادهای بالادستی بتوانیم توسعه آینده را رقم بزنیم.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران، سامانه سپتا را در راستای تهیه، تدوین، تکمیل و ارسال تمام اطلاعات مربوط به حوزه معاونت بیان کرد و گفت: سامانه سپتا این امکان را به کاربران میدهد تا اطلاعات طبقه بندی شده و کاملی از تمامی تأسیسات خود داشته باشند و با پیش بینی بودجه و سرعت و سهولت در استفاده از داده ها ، تصمیمات صحیح تری به ویژه در مواقع بحرانی بگیرند.

در ادامه مهندس مهدی بادی مسئول استقرار سامانه پایش تأسیسات آب و فاضلاب (سپتا) شرکت مهندسی آبفای کشور به ارایه آموزشهای تخصصی در خصوص این سامانه پرداخت.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.