مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: در حال حاضر دو موضوع فرسوده بودن زیرساخت‌های شهری و عبور و مرور زیاد وسایل نقلیه در بافت‌های تاریخی مهم‌ترین تهدیدهای بناهای تاریخی شهری قزوین به شمار می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛محمدعلی حضرتی‌ها  اظهار داشت: بناهای تاریخی شهر قزوین در بافت‌هایی واقع شده که به طور کلی به آن بافت‌های تاریخی گفته می‌شود به همین منظور نوع بارگذاری ترافیکی در بافت تاریخی شهر قزوین از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی با بیان این نکته که تردد وسایل نقلیه در بافت تاریخی شهر قزوین نیاز به کنترل دارد، افزود: امروزه مدیریت شهری و مسئولان باید به این اصل دست پیدا کنند که ماشین در اختیار انسان‌ها قرار دارد نه اینکه مجموع شرایط زیستی انسان  تحت شعاع ماشین قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌هایی که در این حوزه همواره میراث تاریخی و فرهنگی شهر قزوین را مورد تهدید قرار داده است، حجم زیاد عبور و مرور وسایل نقلیه در گذرها و بافت‌های تاریخی شهر قزوین بوده که زیرساخت‌های لازم این کار را نداشته و احتیاج به نوع سازی دارد.

حضرتی ها  یاداور شد: حمام میرزا کریم و مسجد محمدیه دو بنای تاریخی شهر قزوین بوده که به دلیل مناسب نبودن زیرساخت‌های شهری و همچنین عبور و مرور زیاد وسایل نقلیه با آسیب مواجه شده که این امر بسیار نگران کننده است.

انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.