وی افزود: نیروی انسانی ارزان در این کشور ها قدرت رقابت را از کشورمان گرفته است .
وی
در ادامه افزود: گمرک اعلام کرده که عمده مشتری فرش کشورمان آلمان است این
در حالی است که این کشور فرش ایرانی را زیاد نمی پسندد و این آمار به آن
علت است که ترانزیت این کالا بیشتر به بندر هامبورگ صورت می گیرد و چرا که
بیشتر تجار در آنجا انبار دارند و به همین علت آلمان را عمده مشتری فرش
ایران می نامند.
این کارشناس فرش بیان کرد: آمریکا، کانادا و بخشی از اروپا و حوزه خلیج وعرستان مشتری های فرش کشور هستند.
وی
در خصوص ثبت جهانی فرش نیز گفت: فرش استان های تبریز، قم و اصفهان ثبت جهانی شده و فرش نایین که در طبس بافته می شود درحوزه خلیج فارس شناخته شده
است.
این کارشناس در خصوص تاثیر مثبت جهانی فرش
بر روی قیمت این کالا اظهار داشت: برند سازی و ثبت جهانی فرش بر روی قیمت
آن تاثیر گذار خواهد بود و در واقع فروش بهتر کالا به سبب برند و نام آن
اتفاق می افتد.
وی در خصوص تاثیر این ثبت جهانی در افزایش رقابت فرش ایرانی هم گفت:این امر تاثیری بر افزایش رقابت نخواهد داشت و تنها یک برند است.
وی
با بیان اینکه ثبت جهانی فرش در بحث کیفی تاثیر گذار است یاد آور شد: این
امر صرفا برای حفظ برندو اسم و آوازه و سابقه فرش کشورمان است و در تجارت
جهانی نقش اندکی دارد.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان
اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/