مسئول هیات اعزامی استان کردستان به سلیمانیه عراق نتایج این سفر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،احمد زکریایی نژاد در جلسه تشریح نتایج سفر هیات کشاورزی استان کردستان به سلیمانیه عراق گفت: در این سفر که با حضور فعالان بخش خصوصی و مسئولان حوزه کشاورزی و بازرگانی استان برگزار شد طرف عراقی خواستار سرمایه گذاری بخش خصوصی استان در حوزه کشاورزی و تولیدات دام شد.

وی افزود: مبحث صادرات گوشت قرمز و گوشت سفید تازه و کاهش تعرفه محصولات با کیفیت ایرانی به اقلیم کردستان عراق از دیگر مواردی بود که در جلسات با مسئولان اقتصادی، تجاری و دامپزشکی استان سلیمانیه مطرح شد.


زکریایی نژاد بیان کرد: تداوم حضور محصولات ایرانی در بازار اقلیم کردستان عراق، حفظ کیفیت و قیمت در زمان نیاز طرف عراقی و ارایه خدمات آموزشی، فنی و مهندسی از دیگر خواسته هایی بود که مسئولان استان سلیمانیه از بخش دولتی و بخش خصوصی استان در این سفر درخواست کردند.


وی همچنین با اشاره به اعلام امادگی طرف عراقی برای سفر وزیر کشاورزی اقلیم کردستان عراق به استان کردستان افزود: امیدواریم زمینه انجام این سفر هرچه زودتر از سوی مسئولان استان کردستان فراهم شود.


کامران زیباکردار مدیرکل دامپزشکی استان کردستان نیز در این نشست گفت: در سفر به استان سلیمانیه عراق از ظرفیت های حوزه دامپزشکی این منطقه بازدید کردیم .

وی افزود: ایجاد منطقه امن دامی در دو طرف مرز، تأمین گوشت قرمز تازه، مرغ و جوجه یک روزه و کنترل بیماری های مشترک دام و انسان از جمله موارد مطرح شده در این سفر بود.


زیباکردار گفت: طرف عراقی خواستار ایجاد مرکز دامپزشکی توسط بخش خصوصی و ارتباط مستقیم سندیکاها و اتحادیه های تولید محصولات دامی استان با خریداران عراقی به منظور قطع نفوذ دلالان و افراد سودجو در این خصوص شد.


پیمان اسکندری مدیرکل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی استان کردستان نیز در این نشست نتایج مطالعه بازار محصولات پروتئینی در سلیمانیه را تشریح کرد و گفت: استان سلیمانیه دو میلیون نفر جمعیت دارد و روزانه 65تن گوشت مرغ و 50 تن گوشت قرمز مصرف می کنند.


وی افزود: در مبحث صادرات ماهی، تخم مرغ نطفه دار، مرغ و تخم مرغ تازه و دام زنده بدون محدودیت می توانیم به استان سلیمانیه صادرات داشته باشیم و طرف عراقی آمادگی همه جانبه خود را در این خصوص اعلام کرده است.


اسکندری گفت: در بحث تولیدات پروتئینی نیز بازار مناسبی را پیش رو داریم و باید هرچه سریع تر وارد عمل شویم چرا که رقبای خارجی منتظر ما نخواهند بود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.