مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: نمک‌زدایی آب دریا و انتقال به فلات مرکزی در دستور کار است که در مطالعات اولیه 2 میلیون مترمکعب در شبانه‌روز ظرفیت اجرای این پروژه می‌باشد.

نمک‌زدایی آب دریا و انتقال به فلات مرکزی در دستور کار استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا جانبار مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: ما در طی سال‌های گذشته با تحریم غیرمنطقی و ناعادلانه کشورهای غربی روبرو شدیم و صنعت آب و فاضلاب با اتکا به نیروی انسانی تحصیل کرده مشکلات مربوط با آب و فاضلاب را مرتفع کرد.

وی تصریح کرد: بخشی از 95 درصد محصولات مربوط به طرح‌های آبرسانی و تصفیه‌خانه‌ها در کشور توسط مهندسان ایرانی ساخته می‌شود البته برای تصفیه‌خانه‌های فاضلاب همچنان نیاز به توسعه دانش و استفاده از تکنولوژی‌های به روز داریم.

جانباز تصریح کرد: همکاری با شرکت‌های خارجی از جمله ژاپن بعد از لغو تحریم‌ها در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته تا بتوانیم به عنوان یک کشور پیشرفته و صاحب تکنولوژی در صنعت آب و فاضلاب پیشرفت‌هایی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: همکاران ما برای بروزرسانی از نظر مبانی علمی و فنی به کشور ژاپن سفرهایی داشتند تا با این تکنولوژی این کشور آشنا شوند آنچه که باید در این رایزنی‌ها به آن دست پیدا کنیم خودباوری نیروهای متخصص ما است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به عقب افتادن ژاپن از کشورهای اروپایی برای حضور در ایران تصریح کرد: در نمایشگاه صنعت آب خلا حضور شرکت‌های ژاپنی بسیار احساس شد در حالی که ایران بازار خوبی برای اجرای پروژهای آبی است.

وی افزود: برای همکاری با کشور ژاپن در زمینه حضور شرکت‎‌های خارجی مشروط به کار مشترک با بخش خصوصی ایران است.

جانباز با اشاره به قابلیت بخش خصوصی ایرانی در توجه به نیروی انسانی عظیم و کارآمد برای اجرای پروژه های مشترک ادامه داد: ایران با توجه به اقلیم بازار بسیار خوبی برای همکاری با ژاپن را دارد.

وی خشکسالی را دلیل نیاز گستره زیادی از خاک ایران به انتقال آب دانست و گفت: نمک‌زدایی آب دریا و انتقال به فلات مرکزی در دستور کار قرار گرفته است که در مطالعات اولیه 2 میلیون مترمکعب در شبانه‌روز ظرفیت اجرای این پروژه است.

جانباز با اشاره به فرسودگی انتقال آب گفت: هوشمندسازی شبکه آب و اجرای آن در اکثر شهرهای کشور و بازسازی و بازنگری در شبکه فرسوده آب از دیگر اماکن قابل سرمایه‌گذاری است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار