کارشناس مسئول سبزی و صیفی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: امسال سطح کاشت سیب زمینی طرح استمرار با 100هکتار افزایش سطح نسبت به پارسال به 500هکتار رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کیکاووس نجفی با بیان اینکه کشت سیب زمینی در منطقه درز وسایبان  شهرستان لار از بیستم شهریور ماه شروع شده و تا اواسط مهر ماه به طول کشیده است، افزود: پیش بینی می شود از سطوح مذکور بالغ بر18 هزار تن سیب زمینی در فصل زمستان برداشت شود.

وی درخصوص کشت پیاز طرح استمرار که به طور عمده در نیمه دوم آبان ماه انجام می شود گفت: امسال پیش بینی می شود که محصول مذکور در سطحی بالغ بر300هکتار در شهرستان های جنوبی استان کشت شود .

کارشناس مسئول سبزی و صیفی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: کاشت گوجه فرنگی تولید زمستانه نیز در امسال از اواخر مرداد ماه شروع شده و تا اوایل آبان ماه ادامه داشته است  .

نجفی با بیان اینکه گوجه فرنگی تولید زمستانه به طور عمده در شهرستان های لار ،لامرد و مهر کشت می شود افزود:  سطح گوجه فرنگی تولید زمستانه استان در امسال به 2 هزار هکتار رسید که نسبت به پارسال 350هکتار افزایش سطح داشته است .

وی خاطر نشان کرد: به احتمال زیاد برداشت مزارع مذکور از اوایل آذر ماه شروع خواهد شد و در صورت عدم بروز سرما زدگی زمستانه تا اسفند ماه ادامه خواهد داشت .

کارشناس مسئول سبزی و صیفی سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: پیش بینی می شود از سطوح مذکور بالغ بر 80 هزار تن گوجه فرنگی تولید زمستانه برداشت و روانه بازار های مصرف شود .

وی به یکی از طرح های مهم در خصوص کشت داربستی محصول گوجه فرنگی در فضای باز اشاره کرد و گفت: افزایش بهره وری از منابع تولید، افزایش عملکرد و کاهش هزینه های تولید از نتایج اجرایی این طرح است .

کارشناس مسئول سبزی و صیفی سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه امسال کشت داربستی گوجه فرنگی در سطحی حدود 6هکتار توسط 10بهره بردار در شهرستان لامرد اجرایی شده است گفت: پیش بینی می شود از هر هکتار مزارع کشت داربستی گوجه فرنگی بیش از 160تن گوجه فرنگی برداشت شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.