معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: شاخص آب بدون درآمد شهر خوانسار معادل 60 درصد است که با اجرای پروژه کاهش این آب توسط کشور ژاپن به 15 تا 17 درصد کاهش خواهد یافت.

اجرای طرح پایلوت کاهش آب بدون درآمد در خوانسار/ سرمایه‌گذاری یک میلیون دلاری بلاعوض ژاپن به این طرحبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا تشیعی معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه شهر خوانسار در استان اصفهان به عنوان شهری که بیشتر آب بدون درآمد در کشور را دارد اظهار داشت: برای کاهش آب بدون درآمد با همکاری ژاپن این شهر انتخاب شده است که شاخص آب بدون درآمد شهر خوانسار که شامل مجموع هدررفت فیزیکی و غیرفیزیکی آب می‎شود معادل 60 درصد است که با احرای پروژه کاهش این آب توسط کشور ژاپن به 15 تا 17 درصد کاهش خواهد یافت.

وی اجرای پروژه کاهش آب بدون درآمد با همکاری کشور ژاپن نمونه بی‌نظیر در دنیا اعلام کرد و افزود : متوسط آب بدون درآمد در کشور 26 درصد است که 4 درصد آن آبی است که از لوله‌ها هدر می‎‌رود.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به تجربه ژاپن در کاهش آب بدون درآمد از 80 درصد پس از جنگ جهانی دوم تا 4 درصد در حال حاضر گفت: این طرح با اعلام آمادگی ژاپن و شرکت‌های خصوصی این شرکت و نیز با همکاری شرکت‌های داخلی در کشور اجرا می‌شود.

تشیعی با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی‌ها و علم و دانش ژاپن، پنج گروه تخصصی از ایران به آن کشور اعزام شده‌اند تصریح کرد: هزینه این سفرها توسط شرکت ژاپن انجام شده که 5 میلیارد تومان در هزینه‌ها صرفه‌جویی داشت است.

وی 55 درصد از نیروهای شاغل در آب و فاضلاب با 400 هزار میلیارد ریا ل داراریی را در بخش بهره‌برداری دانست و گفت: این بخش تهیه آب شرب مردم و جمع‌آوری بحث فاضلاب را بر عهده دارد که با توجه به تشدید بحران آب در کشور فعالیت‌های این بخش از حساسیت بسیاری برخوردار است بنابراین برای ارتقای صنعت در این بخش و تأمین آب با ایمنی و کیفیت بالا تصمیم به همکاری با ژاپن گرفتیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
بهترنبودپولی راکه میخواهیدصرف شرکتهای ژاپنی کنیددرراستای اصلاح وبازسازی شبکه اب میکردیدبااین مبلغ نزدیک به ۵۰درصد شبکه اصلاح میشد
آخرین اخبار