کمیته اطلاع‌رسانی اربعین با هماهنگی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و برخی خبرگزاری‌های برتر، همه اتفاقات و اخبار مربوط به راهپیمایی اربعین را انعکاس می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ سید داود موسوی دبیر كمیته اطلاع‌رسانی سازمان صدا و سیما گفت: برای هماهنگی در اطلاع‌رسانی گسترده از رویداد بزگ راهپیمایی اربعین همه عوامل تولید از داخل و خارج سازمان بسیج شده‌اند تا هیچ یک از جوانب این اجتماع عظیم مغفول نماند.

موسوی افزود: اطلاع‌رسانی در این زمینه میان معاونت سیما، معاونت صدا و معاونت برون‌مرزی تقسیم شده است و ریاست این كمیته بر عهده آقای جبلی معاون خبر رسانه ملی است.

به گفته وی برای پوشش خبری مراسم اربعین امسال بیش از 19 دستگاه SNG را اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در عراق پیش‌بینی كرده كه به طور زنده تصاویر و گزارش‌هایی را از این راهپیمایی برای مخاطبان جهانی مخابره كنند.

علاوه بر این، گروه‌های سیما از شبكه‌های 1، 2، 3 ، قرآن و شبكه‌های برون‌مرزی وظیفه دارند گزارش‌های زنده و تولیدی را در طول راهپیمایی بزرگ اربعین برای مخاطبانشان تهیه و پخش كنند. این اطلاع‌رسانی‌ها شامل مستندها، گزارش‌های خبری و گزارش‌های زنده می‌شود.

دبیر ستاد اطلاع‌رسانی اربعین افزود: رادیو اربعین یكی دیگر از فعالیت‌های رسانه ملی برای پوشش راهپیمایی اربعین است كه در ایران و عراق قابل دریافت است و به صورت 24 ساعته اطلاعات مربوط به راهپیمایی را به سمع مخاطبانش می‌رساند.

اداره كل اخبار صدا وظیفه اطلاع‌رسانی در رادیو اربعین را با 12 بخش خبری عهده‌دار است و هر یک از این بخش‌های خبری، اطلاعات و اخبار جدیدی درباره راهپیمایی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.

موسوی گفت: در معاونت امور مجلس و استان‌ها 4 مركز ایلام، خوزستان، آبادان و كرمانشاه وظیفه پوشش خبری و تولیدی در 4 مرز مهران، چزابه، شلمچه و خسروی را برعهده گرفته‌اند و امكانات خود را در روزهای برگزاری راهپیمایی معطوف این موضوع می‌كنند.

این مراكز با بسیج همه عوامل خود برای پوشش تصویری و رادیویی اربعین، با راه‌اندازی استودیوهای موقت، استفاده از دستگاه‌های اس ان جی و گروه‌های فعال تولیدی و خبری، هر لحظه، جدیدترین خبرها و تصاویر را از مراسم اربعین برای شبكه‌های مختلف ارسال می‌كنند.

دعوت از خبرگزاری‌های بزرگ كشور برای پوشش اربعین و برنامه‌ریزی برای اسكان و استقرار خبرنگاران در كربلا و همچنین هماهنگی با رسانه‌های اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی از دیگر فعالیت‌های ستاد اطلاع‌رسانی اربعین در رسانه ملی به شمار می‌روند.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار