اعضای گروه تجاری، اقتصادی کهگیلویه وبویراحمد که در روسیه به سر می برند با جمعی از مسلمانان ساکن در امسک و حومه دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، در این دیدار، مفتی استان امسک روسیه با اشاره به روابط گرم روسیه و ایران گفت: برای دوستی و استقلال شما احترام قائل هستیم و برای ایستادگی دو ملت در برابر زورگویی های جهان خرسندیم.

ذوالقرنین شکیر زیانویچ افزود: جمعیت مسلمان قابل توجهی در این استان ساکن و برای بقیه مردم این منطقه دارای منزلت اجتماعی هستند .

وی همکاری جمهوری اسلامی ایران را در ساخت مسجد امسک خواستار شد و پیشاپیش از این همکاری تشکر کرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این دیدار ضمن تشکر از دعوت مفتی امسک از میهمان نوازی گرم وی ودیگر برادران مسلمان قدردانی کرد.

سید موسی خادمی، وحدت و برادری مسلمانان جهان را یکی از ضرورت های شرایط امروز جهان عنوان کرد و افزود: ایجاد تفرقه بین ملت ها و مسلمانان دنیا یکی از حربه های دشمنان اسلام است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد حضور مسلمانان را در امسک مایه خوشحالی دانست و برای آنها آرزوی موفقیت کرد.

وی در این دیدار، برای کمک به ساخت مسجد این شهر قول رایزنی با استاندار امسک و مقام های جمهوری اسلامی ایران را داد.

اُمْسْک (به روسی: Омск) مرکز استان امسک در فدراسیون روسیه است. امسک در جنوب غربی سیبری واقع شده و دومین شهر بزرگ در شرق کوه های اورال به شمار می آید. فاصله بین امسک تا مسکو ۲۷۰۰ کیلومتر است.

گروه بازرگانی و اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد برای تبادل مناسبات تجاری و بازرگانی استان، با بخش خصوصی و دولتی روسیه، به ریاست استاندار استان و همراهی رئیس اتاق بازرگانی صنایع،معادن و کشاورزی یاسوج و 24 نفر از مسئولان دولتی و بخش خصوصی استان از روز 25 آبان ماه به روسیه سفر کرده اند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.