مسئول فنی تیم های پایه کشتی آزاد کشورمان گفت:به طور حتم نتیجه سرمایه گذاری امروز در رده سنی نونهالان در المپیک 2024 مشخص خواهد شد.

مجید ترکان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ضمن بیان مطلب فوق افزود:با توجه به این که ما در گذشته هیچگاه به صورت مستمر و برنامه ریزی شده در رده سنی نونهالان کار نکردیم هم اکنون علی رغم آنکه کشور ما استعدادهای خوبی دارد دستمان به لحاظ پشتوانه خالی است.
دارنده مدال طلای جهان ادامه داد:هرگونه سرمایه گذاری در رده سنی پایه و به خصوص نونهالان و خردسالان نتایج بلند مدتی را در پی خواهد داشت به طوری که نتیجه برنامه ریزی و تلاش امروز 10 سال دیگر به ثمر خواهد نشست در نتیجه اقدامی را که هم اکنون فدراسیون کشتی در خصوص پرداختن جدی به امور کشتی در رده های سنی پائین تر در پیش گرفته واقعاً ارزنده و قابل تقدیر است.
وی درباره رقابت های روز جهانی کودک و عملکرد کشتی گیران ایرانی در این مسابقات اظهار داشت:در مورد کیفیت فنی مسابقات روز جهانی کودک باید عرض کنم حضور کشتی گیران کشورهای خارجی با آمادگی مطلوب خود به خود سطح رقابت ها را بالا برده بود و در مورد عملکرد آزادکاران ایران  بچه ها به لحاظ فنی خوب بودند اما از نظر جسمی خیلی ضعیف هستند و یکی از مهمترین دلایل شکست در دیدار فینال هم همین موضوع بود.
دارنده دو مدال نقره و برنز جهان تصریح کرد:ما در مسیر سازندگی کشتی گیران نونهال اصول علمی را جزء برنامه های اصلی خود قرار دادیم به طور مثال به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم کشتی گیری وزن کم کند اما در عین حال روی مسائل فنی آنقدر ریز می شویم تا نتیجه لازم حاصل شود چرا که اعتقاد داریم این نسل از کشتی باید در آینده بار ورزش اول کشور را به دوش بکشد.
ترکان در خاتمه با تشکر از مسئولان فدراسیون کشتی به دلیل برگزاری رقابت های روز جهانی کودک عنوان کرد:میزبانی رقابت های روز جهانی کودک در ابعاد مختلف برای ما مفید واقع بود ضمن آنکه این نکته قابل تأمل است که با حمایت های فدراسیون کشتی و نگاه مثبتی که رسول خادم به کشتی پایه دارد شما شک نداشته باشید روزهای خوبی در انتظار کشتی ایران خواهد بود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار