رییس اداره میراث فرهنگی وصنایع دستی شهرستان ریگان گفت: گورستانی با 4قرن قدمت در روستای کوه شاه ریگان چشم انتظار ثبت ملی است .





به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ امیر ابراهیمی افزود: این گورستان که کارشناسان میراث از ان بازدید کرده اند قدمت آن را بیش از 400سال اعلام نمودند .

وی بیان داشت: شهرستان ریگان دارای بیش از 50اثر تاریخی وچندین گورستان با قدمت زیاد می باشد که چشم انتظار ثبت ملی است .

رییس اداره میراث فرهنگی وصنایع دستی وگردشگری ریگان تصریح کرد: سنگ های مرمری که در این گورستان به کار برده شده است دست کندهایی بر روی آنها می باشد که قدمت آنها را نشان می دهند .

ابراهیمی متذکر شد: به دلیل قرار گرفتن معدن سنگ مرمر این سنگ ها را از این معدن به دست می اوردند که اکنون این معدن به عنوان معدن سنگ مرمر از ان استخراج می شود .

وی افزود: با توجه به اینکه روستای کوهشاه منطقه گردشگری است، وجود این گورستان قدیمی می‌تواند، جزو میراث فرهنگی و معنوی این منطقه مطرح باشد.

رییس اداره میراث فرهنگی وگردشگری ریگان افزود: وجود این گورستان قدیمی بیانگر تاریخ کهن و تمدن ریگان است و منطقه کوه شاه نیز یکی از این مناطق کهن در شرق استان می باشد .

ابراهیمی افزود: روستای هدف گردشگری کوه شاه دارای جاذبه های متنوع ودیدنی می باشد و این روستا به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده است .

روستای کوه شاه در 75کیلومتری از مرکز شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: گورستان ، قدمت ، ریگان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.