رئیس سازمان غذا و دارو، با تاکید بر ضرورت استفاده مردم از مواد غذایی مورد تایید وزارت بهداشت، گفت: نگرانی در مورد سلامت آب های معدنی و نمک های موجود در بازار وجود ندارد.

رسول دیناروند گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، با بیان اینکه درحال حاضر سازمان غذا و دارو به خوبی بر سلامت مواد غذایی مردم کنترل و نظارت دارد،گفت: تمامی آب های موجود در بازار چه از نوع معدنی و چه آشامیدنی مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است.

وی با تاکید براینکه هیچ نگرانی درخصوص سلامت آب‌های معدنی موجود در بازار وجود ندارد، افزود: مردم با خیال راحت می توانند مصرف کنند چون تولید تمامی آب های مشکل دار متوقف شده است.

دیناروند ادامه داد: آب آشامیدنی و آب معدنی موجود در بازار مورد تایید بوده و بازهم سازمان غذا و دارو کیفیت و سلامت آن ها را رصد می کند.
 
توصیه وزارت بهداشت استفاده صرف از نمک های مجاز است

سلامت آب‌های معدنی موجود در بازار مورد تایید است


 

وی با اشاره به عرضه برخی نمک ها با عنوان نمک دریا و نام های مشابه به بازار،گفت: توصیه وزارت بهداشت برای مصرف خانوار،مصرف آشپزخانه و صنایع غذایی استفاده از نمک های تصفیه شده مجاز به جهت یددار بودن آن ها است.

 دیناروند افزود:متاسفانه برخی نمک‌های غیرمجاز که مراحل تصفیه را طی نکردند در بازار وجود دارند که این نمک ها به هیچ وجه مورد تایید سازمان غذا و دارو نیستند.

وی ادامه داد: نمک‌های غیرمجاز ،ید نداشته و مراحل تصفیه را نیز طی نکرده اند از این رو با دارا بودن فلزات سنگین گاهی اوقات حتی سم "ارسنیک" سلامت مردم را تهدید می کند.

دیناروند تاکید کرد:توصیه قطعی وزارت بهداشت استفاده از نمک های مجاز و استاندارد است.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به کنترل بیماری "گواتر"درسال های اخیر،تصریح کرد: با مصرف نمک های تصفیه شده و یددار کنترل این بیماری میسر شده است.
منبع:خانه ملت
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.